На какво държи клиентът при избора на банка?

1963
На какво държи клиентът при избора на банка?

Бързина на обслужването и добри условия са сред най-важните критерии за избор на банка през 2010 г. Това сочи национално проучване, извършено от агенция Ноема по поръчка на МКБ Юнионбанк. Изследването е направено през месец април сред близо 5 хил. анкетирани в национален мащаб.

При избор на банка, в която да се вложат спестените средства, най-важна се оказва бързината на обслужването, която е посочена от 70% от анкетираните. На второ място е близостта на клона до дома или офиса - с дял от 40%. И двата критерия, поставени на първите две места по важност са свързани с пестене на време. Кризата, както променя отношението към парите и спестяванията, така също променя и отношението към времето.

Депозантът като социо-демографски профил най-често е мъж на възраст между 35-50 години (41% от анкетираните), с висше образование (с дял от 78%) и високи доходи (42% от притежателите на депозит печелят 700 - 1 500 лв. месечно).

При избор на банка, от която да се изтегли ипотечен кредит, се откроява един водещ критерий, който е много по-силен от всички останали - изгодните условия.

За 66% от хората да получат максимално приемливи параметри по кредита, с който да закупят собствен дом се оказва най-важното. Важно е да се отбележи, че все повече кандидат-кредитополучатели се интересуват не само от лихвата (която е само един от факторите на общата цена на заема), но и от останалите такси, комисиони и застраховки.

Най-често хората, които теглят ипотечен кредит са жени на възраст между 35-50 години (54% от анкетираните), с висше образование (с дял от 58%), служител със средни до високи доходи ( 46% от теглилите ипотечен кредит печелят 700 - 1 500 лв. месечно). Интересен факт е, че 40% от хората с жилищен заем са на възраст до 34 години.

Изследването показва още, че вече поне 40% от българите ползват банкови продукти, като 41% имат кредит, а 40 на сто спестяват в депозит. Почти 20% от населението разполага както с кредит, така и с депозит.

Най-разпространената практика преди да се избере банка, е да се сравняват продуктите на три до пет банки. Едва около 6% от анкетираните не са сравнявали оферти, а директно са се насочили към определена банка (виж графиката). Това показва, че клиентите стават все по-информиарни и търсещи най-добрите условия, а не отиват директно в най-познатата им банка.

Източник: Ноема/МКБ Юнионбанк

„В сегашната ситуация на финансова криза хората искат да се чувстват по-ухажвани и важни и то не само с лихви, а най-вече по начина, по който се отнасят с тях. Отношението, обслужването вече е все по-важен фактор при избор на банка", коментира Мария Илиева, главен изпълнителен директор на МКБ Юнионбанк.

 

 

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 670.550 -0.08%
  • BGREIT 114.770 -0.18%
  • BGTR30 546.980 0.09%
  • BGBX40 130.980 -0.28%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1789 1.1790
  • GBP/USD 1.3197 1.3199
  • USD/JPY 112.8610 112.8730
  • USD/CHF 0.9804 0.9806
  • USD/CAD 1.2477 1.2479
  • AUD/USD 0.7844 0.7845
  • USD/BGN 1.6588 1.6591
Ask Bid
  • DOW JONES 23145.68 23149.68
  • S&P500 2562.48 2562.98
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5381.34 5383.34
  • DAX 13038.04 13040.04
  • FTSE 100 7541.27 7542.77
  • ПЕТРОЛ 52.13 52.18
  • ЗЛАТО 1281.47 1281.97
  • СРЕБРО 16.99 17.02

Видео