Потребителското и бизнес доверие в еврозоната намаляват на фона на високата инфлация

842
Потребителското и бизнес доверие в еврозоната намаляват на фона на високата инфлация

Потребителското и бизнес доверието в еврозоната отново се е понижило през февруари на фона на признаците за нов инфлационен натиск и продължаващите опасения за спад на световната икономика. Това показва публикувано днес изследване на Европейската комисия (ЕК), цитирана от ДПА.

Индексът на потребителското доверие е спаднал с 1.6 пункта до 100.1 пункта, което е най-ниското му равнище от декември 2005 г., когато бе 100.0 пункта, отбелязва ЕК.

Този резултат съвпадна с публикуваната днес нова информация на Евростат, която показва нарастване на инфлацията в еврозоната, допълва БТА.

Данни потвърдиха, че повишението на потребителските цени в еврозоната на годишна база през януари отново е надхвърлило целевото равнище на Европейската централна банка (ЕЦБ) от 2 на сто и е достигнало 3.2 процента.

Икономистите очакват предварителните данни, които ще бъдат обявена в понеделник, да покажат, че инфлацията в еврозоната през февруари е останала непроменена на равнище 3.2 процента през февруари.

Междувременно германската статистическа служба коригира към повишение прогнозата си за годишната инфлация в най-голямата европейска икономика за януари до 2.8 процента спрямо предишните 2.7 процента. Причината за това е поскъпването на хранителните продукти и енергията, което доведе до повишаване на индекса на потребителските цени, посочва ДПА.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg