Пазарът за продажби на дребно в България продължава да се развива с много бързи темпове, като най-вече се набляга на строителството на търговски центрове от типа мол.

Моловете станаха много популярни в последните няколко години, както на българския пазар, така и в повечето страни от ЦИЕ.

В момента на българския пазар има близо 15 проекта за молове, които предстои да бъдат завършени през 2009-2010 г., става ясно от данни на Colliers International, предоставени за Profit.Bg.

За първата половина на тази година общата търговска площ на моловете в страната се е повишила с 31%, като най-съществен принос за това има откриването на Mall Varna, чиято площ е 33 хил. кв. м.

Този мол е и най-големият по площ от всичките 9, които са отворили врати на българския пазар до момента. Заедно с него общата площ на търговските площи, разположени във вече построените молове, възлиза на 138 хил. кв. м.

Търговската площ се очаква да се увеличи през второто тримесечие на тази година, когато се щебъде завършен и отворен мол в един от най-динамично развиващите се градове – Стара Загора.

От строящите се молове най-голям ще бъде Carrefour Tzarigradsko, чиято площ е 66 хил. кв. м, а строителните работи по него се извършват от компанията Carrefour. Огромният мол се намира в София, като е разположен на една от главните пътни артерии на столицата – „Цариградско шосе“.

Най-активните хранителни вериги на българския пазар са Billa и Kaufland, като и двете непрекъснато се разширяват, откривайки свои нови представителства. В София и по-големите градове на страна вече има по няколко магазина от хранителните вериги.

Наемите цени на търговската площ се движат в границите между 30 и 60 евро за кв. м на месец, като най-високи са във Варна и София, става ясно още от данните на Colliers International.

Още по темата:

Много ли са моловете у нас?

Георги Начев