Броят на отворените нови търговски центрове в Европа се е забавил до нивата от 2005 г. през първото полугодие на 2010 г., сочи нов доклад.

През периода са били отворени молове с брутна отдаваема търговска площ от едва 2.1 млн. кв. м.

Техният брой е бил 64, което представлява годишен спад от около 50% в сравнение със същия период на 2009 г., когато са били отворени 120 мола, се казва в проучване на консултантската компания Cushman & Wakefield (C&W).

Според компанията до края на годината се очаква да бъдат отворени още 3.8 млн. кв. м, което би било спад от 17% спрямо 2009 г.

Прогнозите са, че обемът на завършените площи ще се свие дори още повече през 2011 г., когато се очаква да бъдат отворени около 5.2 млн. кв. м.

Това би означавало, че общият инвентар на континента ще се увеличи с 3.9% спрямо 2010 г., което ще бъде най-малкият ръст за близо 30 години.

Русия и Турция водят по отношение на търговски центрове в процес на развитие, като над половината от целия обем от площи на континента се намира в тези два пазара.

В Западна Европа най-голям обем от нови площи имат Франция и Италия.

Във Франция, която отчита силен ръст на развитието на търговски площи през последните години, фокусът е върху по-малки центрове във второстепенните градове.

Източник: в. Монитор