Германия беше определена за дестинация номер 1 за търговците на дребно, търсещи да разширят представителствата си в Европа, Близкия изток и Африка през 2010 г. сочат данни от ново проучване на CB Richard Ellis.

Според данните 47% от търговските вериги за заявили, че планират експанзия в Германия, като след това се нареждат Франция (44%) и Испания (36%).

В проучването на консултантската компания са включени 220 водещи вериги от цял свят, като 200 от тях за заявили че планират разширение през следващата година.

Въпреки несигурната икономическа перспектива, повечето вериги са оптимистично настроени за следващите няколко години и стратегически планират разширяването си на нови пазари. Въпреки че проучването показва, че по-предпочитани са утвърдените западни пазари, някои от веригите се насочват към все още неразработени пазари в търсене на конкуренти предимства.

Общо 56 държави са посочени като цели за експанзия от веригите, които активно ще работят за отваряне на свои нови магазини до края на 2010.

Като цяло страните в Западна Европа доминира сред първите 10 най-предпочитани, като Полша, Румъния и Русия също нареждат сред тях. Повече от 45% от търговците планират разширяване в поне една страна от ЦИЕ през следващата година, като само Полша привлича 34% от веригите.