Компанията GTC България - българското подразделение на един от водещите инвеститори в Централна и Източна Европа с дейност в сектора на търговски, офисни и жилищни сгради ще развива 4 големи проекта с марката GALLERIA в България, стана ясно на пресконференция организирана от компанията днес.

Новите търговски центрове ще бъдат изградени в Стара Загора, Варна, Бургас и Русе, а общият обем на инвестицията възлиза на 300 млн. евро каза Шалом Мор, мениджър на GTC за България.

Площта на Galleria Stara Zagora е 26 000 кв. м, в които ще се помещават 130 магазина и предстои да отвари врати в края на август 2010 г. Строителството се движи по план, а сред наемателите ще бъдат Cinema City, хипермаркетът Mеrcator, Domo electronics, Deichmann и Reserved. Предстои да бъдат финализирани договорите за наем с групата Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius), DM и други международни марки.

Другите два проекта в процес на изграждане са Galleria Varna, която ще бъде открита през пролетта на 2011 г. и Galleria Burgas, която се очаква през есента на 2011. Отдаваемата площ на е съответно 38 000 и 37 000 кв. м.

Galleria Russe, чиято площ е 40 000 кв.м е в предстроителна фаза с оглед на ситуацията на пазара, като все още не е определена дата за началото на строителните работи.

Общата площ на четирите проекта GALLERIA, надхвърля 300 000 кв. м, а финансирането се подкрепя от UniCredit Булбанк, МКБ, OTP и Европейската банка за възстановяване и развитие.

Наемните нива в търговските центрове са между 10 и 40 евро за кв. м в зависимост от размера на наетата площ и срока на сключения договор, сподели Ивана Божичевич, лизинг и маркетинг директор на GTC в България.

Първите наематели, които подпишат договор за наем и повярват в нас ще получат по-добра цена, сподели още Божичевич.

"С тези четири проекта България е голямо предизвикателство за мен и моя екип. След 9 месеца очакваме откриването на първия ни търговски център в страната - в Стара Загора. Независимо от трудните условия на пазара, строителството върви с пълна сила, а вече сме си осигурили и популярни наематели", каза още Шалом Мор.

В областта на търговските центрове портфолиото на GTC Group включва 18 проекта в района на Централна и Източна Европа, като акцентът неизменно се поставя върху високата ефективност на разработваните проекти в унисон с международните стандарти, както и върху партньорството с най-успешните европейски и местни търговски марки.

В географски план инвестициите на GTC се насочват към проекти в големите градове, като се обмисля и възможност за проект в София.