"Шан-з-Елизе" – символът на Франция и най-скъпото авеню в света постепенно се изпразва от всякакви малки магазини, предаде БГНЕС. И това е напълно обяснимо с оглед на цените.

Първа си тръгна аптеката “Линкълн”, после киното “ЮЖС Гомон” и дискотеката “Планета Холивуд”, за да се стигне до оттеглянето може би дори на американския гигант “Макдоналдс”, който обмисля да напусне улицата при вдигане на наемите от 4 000 на 10 000 евро за кв. м.

Открито преди 45 г., пощенското бюро на "Шан-з-Елизе" може да има същата участ.

Според Мишел Пети, специалист в недвижимата собственост, комерсиалните причини обясняват това явление, което ще продължава. "От дълги години "Шан-з-Елизе" е комерсиална улица, много търсена от най-големите национални и международни търговски марки. Ето защо от години виждаме как там наемите скачат, защото има голямо търсене. Днес над 100 млн. души годишно посещават "Шан-з-Елизе". Това е най-посещаваната улица в Париж и най-познатата в международен план. Затова има много голям търговски потенциал”, каза още Пети.

Според комитета "Шан-з-Елизе" улицата не трябва да бъде свеждана до чисто комерсиални измерения. Тя има символична стойност, обяснява Филип Венсан, член на сдружението.

"Шан-з-Елизе" е преди всичко символ на Франция. Тя свързва площад “Конкорд”, мястото на Френската революция, тоест на раждането на Републиката, и Триумфалната арка, която е символ на Империята. Ето защо тук идват хора от цял свят - не само заради някакви магазини или бутици, а защото улицата има символна стойност. Затова един Президент на Републиката покорява "Шан-з-Елизе" и очарова Франция. По време на Окупацията немските войски са завзели "Шан-з-Елизе", за да покажат, че господстват над Франция. Това е символно място и не бива да се превръща само в комерсиален център", каза, от своя страна, пред РФИ Филип Венсан.

За последните 5 години наемите на "Шан-з-Елизе" са скочили от 150 до 200%.