Разрешителни за 2.5 млн. кв. м издадени от януари до август в София

676
Разрешителни за 2.5 млн. кв. м издадени от януари до август в София

С 15-20% ще се увеличи броят на издадените разрешителни за строителство в София, в сравнение с миналата година, каза главният архитект на столицата Петър Диков по време на международната конференция "Европейският град - градоустройство и архитектура, сигурност и финанси". До края на август тази година са издадени строителни разрешителни за 2.5 млн. кв. м разгъната застроена площ, като за цялата 2007 г. те са били за над 2.9 млн. кв. м площ.

Според главния архитект София се развива много добре на фона на цялостната криза, която се измества от Америка към Западна Европа. Притеснение буди фактът, че от 540 строителни разрешителни, които са издадени досега, не повече от 10 са за производствени сгради, посочи Диков. Това говори, че развитието на услугите и консумативния сектор на икономиката за сметката на производството е опасен фактор и трябва да предизвика държавна намеса.

Главният архитект посочи, че съвместно с БАН Столичната община работи по създаването на център за високи технологии за привличане на високотехнологични производства. През следващата седмица ще станат известни резултатите от търга за изграждането на отсечката на метрото "Младост 1" до бул. "Цариградско шосе", каза пред журналисти архитект Диков. В момента се водят преговори с търговски компании за доизграждането на метрото от "Младост 1" до Бизнеспарка. Според Диков с изпълнението на тези планове столичното метро ще има възможност да обслужва две трети от населението на София.

В следващите 4-5 години радикално би следвало да се промени организацията на автомобилния трафик в София, каза още Петър Диков. По думите му в момента около една трета от задръстванията в столицата са по вина на светофарите, които не са с нагодени фази. Ще се развива и довозващия транспорт с изграждането на четири трамвайни трасета - в "Модерно предградие", "Студентски град" - "Младост" - "Дружба", "Надежда", "Свобода" и "Толстой".

Диков заяви, че работи по съвместен проект със "Софийска вода" за координация на изграждането на каналната и водопроводната мрежа с изграждането на улиците. Пилотен проект по идеята ще започне от следващата година в "Модерно предградие", където паралелно ще бъдат изградени канализацията, улици и трамвайно трасе. По програма ИСПА вече са завършени проектите и отчуждаванията.

Следващата година в инвестиционната програма на София ще бъдат включени нови трасета. По бул."Тодор Каблешков" ще бъде изграден колектор по програма ИСПА - в отсечката от ул. "Луи Айер" до бул. "България", с което ще бъде изградено южното платно. Предвижда се строителството в този участък да не пречи на движението на превозните средства по изграденото през миналата година северно платно. Заради изграждането на колектора от бул. "Бъкстон" до бул. "Цар Борис Трети" по "Тодор Каблешков" обаче ще се наложи спиране на движението. Едновременно с изграждането на колектора ще бъде изградено и улично трасе с две платна по три ленти.

Друго трасе, което предстои следващата година да бъде направено, е по бул. "Данаил Николаев" - връзка между Централна гара и ул."Козлодуй". Ще бъде изградена и нова отсечка от ж.к."Дружба" до бул."Цариградско шосе", която да облекчи трафика по пътя към летище София. Общината е разработила, съвместно с частни инвеститори, технически проекти за две отсечки по Околовръстния път - изграждането на отсечката "Симеоново" и Младост" (тип магистрално шосе) и АМ "Люлин" и Северна скоростна тангента. Предстои и изграждането на Северната скоростна тангента.

Според Петър Диков транспортната комуникация на София не е достатъчно добра в най-важните направления. В североизточна посока АМ "Хемус" не може стратегически да свърже София. Според главния архитект държавата трябва да приеме като приоритет изграждането на трасета извън София в посока на север, юг и запад. Диков посочи още, че в момента в общината се водят около 4700 дела по градоустройствени проблеми, част от които са отпреди повече от осем години. По думите му повечето от тези правни спорове са по отчуждаване на трасета за нови улици, което забавя подобряването на транспортната инфраструктура в София. Той заяви, че ще се предприемат административни мерки за ускоряването на делата.

Източник: БНР

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg