През миналата седмица компанията за играчки Toys R Us затвори своя магазин на на четири нива на Таймс Скуеър в Ню Йорк с площ от над 10 000 кв. м, преклонена под тежестта на скъпия наем.

Освободеният от компанията приземен етаж с площ от близо 2 000 кв. м в момента се предлага на цена от близо 27 000 долара за кв. м на година.

Въпреки тази невероятно висока цена, засега няма изгледи наемите на Таймс скуеър да намаляват, споделя експерт пред CNBC.

Търговците на дребно могат да продължат да очакват да плащат сериозни суми за присъствие на Таймс Скуеър заради рекламата, която това място осигурява, казва Робърт Фътърман, основател на брокерската компания RKF.

"Таймс скуеър все още е атракция номер 1 в света," казва Фътърман пред CNBC. "За компании като Gap или Old Navy, които ще заемат част от освободеното пространство, разпознаваемостта на марката е изключително важна, както и за много други наематели, които искат да имат магазини на Таймс Скуеър."

Въпреки нарастващата важност на електронна търговия, разпознаваемостта на марката, която осигурява Таймс Скуеър, е ярък пример за предимствата на физическите магазини, казва Фътърман.

"Все още е важно да има физически магазини, особено за компании, които искат да бъдат на пазара, да изразяват себе си и да контролират своята идентичност," според експерта.

Според него наемите ще продължат да скачат не само в Ню Йорк, но и в други търговски райони в градове като Чикаго, Лос Анджелис и Маями.

"Все още има ръст на жилищния пазар," казва Фътърман. "Все още има ръст на международните и на местните туристи, така че смятам, че тези пазари са много, много силни."