"Албена" - АД очаква през новия туристически сезон летовниците от бившите съветски републики да заемат най-голям пазарен дял, съобщи Соня Стойчева, зам.-директор "Маркетинг и продажби" за БТА днес.

Курортът ще привлече с 10% повече туристи от Русия, Украйна, Беларус, Молдова и други републики спрямо 2007 г., допълни Стойчева, като се позова на проявения интерес към "Албена" на туристическата борса в Москва през март.

През миналото лято в черноморския комплекс са почивали 28 000 туристи от бившите съветски републики, които са реализирали над 280 000 нощувки. Петнайсет туроператори от републиките са партньори на "Албена" - АД.

Руските туристи са доста платежоспособни и резервират висококатегорийна база, коментира Стойчева. През лято-2008 гости ще посрещат новият петзвезден хотел "Фламинго", а хотел "Калиакра" за първи път ще работи по формулата "Ultra Alle Inclusive".
Съпруги на руски бизнесмени правят резервации за себе си и своите деца за 60-70 нощувки в "Албена". Новата програма "Мама и море" предлага преференциална цена за дете, което почива в курорта с един родител.

Компанията "Газпром" е сред корпоративните клиенти на програмата, която предлага водолечение и други укрепителни процедури за най-малките летовници, каза Стойчева. В руските интернет-форуми туристи често споделят задоволството си, че в ресторантите на "Албена" децата могат да похапнат руска каша, а анимационните прояви се водят и на руски език, отбеляза Стойчева.

За първи път тази година "Албена" ще посрещне туристи от бившите съветски републики още за Великден, информира зам.-директорът "Маркетинг и продажби". По думите й обичайно този пазар се отваря през юни.