Антоан Брюн: В трудни времена доверените марки са предпочитани

3924
Антоан Брюн: В трудни времена доверените марки са предпочитани

© P&G

Антоан Брюн е управляващ директор на P&G за Югоизточна Европа. Той се присъединява към компанията през 1995 г. във Франция, а кариерата му преминава през различни позиции в продажбите, маркетинга и мениджмънта.

Заемал е редица висши ръководни длъжности, като е отговарял за много световни пазари в цяла Европа, Близкия изток, Африка и Азиатско-тихоокеанския регион. Преди да поеме Югоизточна Европа, e заемал поста управляващ директор за Австралия и Нова Зеландия.

През последните две години Антоан Брюн е начело на широкообхватното ускоряване на бизнеса на 10-те пазара в региона на Югоизточна Европа, като мощно набляга на растежа в съответните категории чрез въвеждане на иновации. 

Вижте какво заяви той в интервю за Profit.bg:


Господин Брюн, вече 25 години сте в P&G. Как, според вас, се представя компанията за този период?

Освен въздействието върху здравето на населението, без всякакво съмнение кризата с COVID-19 ще има значително отражение и върху икономиката. Настоящата ситуация в световен мащаб поставя безпрецедентни предизвикателства пред всички ни както на лично, така и на професионално ниво. Вероятно следващите месеци ще има доста колебания и динамика в показателите.

Още от началото на кризата в P&G си поставихме 3 ясни приоритета. На първо и най-важно място - да защитим здравето и благополучието на служителите ни; на второ - да обслужваме потребителите по целия свят, които разчитат на нашите надеждни марки и на ползите, които те предоставят.  На трето място - да подкрепим общностите, в които живеем.

Бих искал в началото да благодаря на служителите на P&G за удивителната им отдаденост - за грижата им за себе си и един за друг, за усърдната работа за производството и разпространението на нашите марки, които помагат на хората да се грижат за личното и семейното си здраве и за поддържането на хигиената в дома, както и за подкрепата на нашите местни общности, и на тези, които са на първа линия в тази глобална пандемия.

Винаги казваме, че характерът на хората си проличава в криза. Смирен съм, като виждам колко ангажирани и мотивирани са екипите на P&G в Югоизточна Европа - хората очевидно са най-ценният ни актив, особено в такива моменти!

Бихте ли ни разказали малко повече за мерките на компанията по време на пандемия?

Започнахме от нашите собствени служители, които бяха и остават наш приоритет номер едно. Още в началото, с помощта на насоки от медицински специалисти, направихме оценка на съществуващите строги мерки - и всъщност, никога не сме спирали да ги актуализираме, за да останат служителите ни в безопасност на работа.

Измерването на температурата, графикът на смените, физическото дистанциране и методичното почистване на всички работни пространства бяха само някои от мерките, които предприехме още от самото начало на кризата. За щастие, бяхме разработили водещи за бранша планове за обезщетения и гъвкави схеми за работа, които се оказаха безценни, защото ни позволиха да намерим бързи решения, за да запазим хората си в безопасност.

С цел да поддържаме здравето и работата на организацията бяха активирани решения като платен отпуск, пълна медицинска грижа, работа от вкъщи. С гордост мога да заявя, че от началото на кризата за P&G Югоизточна Европа работата от дома за голяма част от нашите служители е повече от успешна.

Възползвам се от възможността и да благодаря от сърце на тези хора, които поради естеството на работата им в магазините, производствените предприятия и центровете за дистрибуция продължиха да работят, тъй като успяхме да им осигурим цялото необходимо предпазно оборудване и безопасни условия на труд.

Обслужването на потребителите доби още по-голямо значение, тъй като нашите продукти играят критична роля за грижата за тяхната хигиена. Търсенето на някои продукти, като почистващите препарати, се увеличи много, тъй като потребителите вече се хранеха само у дома. Знаехме колко ще е важно за пазара да поддържаме производството и дистрибуцията на нашите марки, за да продължим да снабдяваме нашите клиенти и потребители с най-нужните им стоки за бита през този предизвикателен период.

Трябва да изкажа своята гордост от усърдната работа на всички от P&G, поддържащи наличностите от марките на компанията на пазара - от производството, опаковането, през веригата на доставките до търговията в магазините.

Не на последно място, в P&G отдавна подпомагаме общностите във времена на нужда - както направихме и по време на тази криза. Намесихме се, като агенти на доброто, в партньорство с повече от 200 НПО-та и агенции за подпомагане в световен мащаб, за да помогнем в борбата срещу пандемията.

В България бяха дарени продукти на P&aG и парични вноски за подпомагане на медицинския персонал на първа линия и на местната здравна система с необходимото оборудване и ежедневни продукти от първа необходимост за овладяване на кризата.

Всеки ден, благодарение на служителите на P&G и партньорските ни институции, хиляди продукти на компанията бяха изпращани от нашите складове, за да достигнат до най-уязвимите хора в региона, които нямат достъп до почистващите, здравните и хигиенните ползи, които могат да осигурят марките на P&G.

Всичко това беше наистина вдъхновяващо и, честно казано, продължи да ни дава енергия, за да преминем през това предизвикателство. Хората от P&aG се обединяваха както никога досега, за да променят ситуацията за колегите и общностите ни.

Какво очаквате да е развитието на продуктовите категории, в които работите, през следващите месеци?

Нашите категории са стоките от първа необходимост в областта на хигиената и личните грижи за тялото и красотата. Тези категории придобиха още по-голяма важност за потребителите, които вече прекарват повече време вкъщи и обръщат повече внимание на поддържането на дома чист, а семейството - защитено.

Потреблението на глава от населението в Югоизточна Европа е ниско, в сравнение със западноевропейските пазари, така че сме сигурни, че в тези категории ще продължим да отчитаме растеж през следващите месеци и години. Това, което ще бъде от решаващо значение за постигането на този растеж, е поддържането на "реални" иновации, отговарящи на съществуващи и нововъзникващи потребности на потребителите.

Какъв съвет бихте дали на своите партньори, за да продължат растежа в категориите в тази кризисна среда?

Преживял съм различни кризи, оказващи влияние върху разполагаемия доход, на различни пазари. Дори и да не звучи толкова интуитивно, винаги сме отчитали като поука това, че във времена на криза потребителите искат да продължат да купуват марките, на които имат доверие, защото не могат да си позволят да рискуват да похарчат парите си за продукти, които може да не отговорят на нуждите им.

В този контекст е изключително важно да запазим и затвърдим модела, който ни позволи да разраснем категориите през последните години: да наблегнем върху иновациите, при това на правилната цена, на силните комуникационни планове, така че потребителите да разбират защо си струва да купуват новите продукти, както и на силното партньорство с търговците на дребно, за да представят продуктите и иновациите в магазините и онлайн.

Голяма част от забавянето на растежа във времена на криза е причинено от самите компании, тъй като отслабват фокуса си върху иновациите. В P&G сме ангажирани да ги ускорим още повече и силно вярваме, че ако го направим, ще продължим да бележим ръст в категориите си в този регион.

Предвиждате ли някакви промени в основните си стратегии, особено при потенциално забавяне на икономиката?

В P&aG моделът ни се базира на преимуществото. Преимущество в разбирането на потребностите на потребителите, превърнато в разработване на продукти, които отговарят на
тези потребности. Този модел не само че няма да се промени, но е ясно, че във времена на криза той е още по-актуален. Потребителите обикновено са лоялни към марките, на които имат доверие.

Повечето очаквания на потребителите няма да се променят, но ние реагираме бързо и сме близо до тях, за да идентифицираме възникващите им нужди и ще адаптираме нашите продукти и стартираме нови, когато установим нови нужди и навици. По-ангажирани сме от всякога към интегрираната ни стратегия за създаване на продуктово преимущество чрез характеристиките на продуктите - опаковки, комуникация, представяне в магазините и стойност за потребителите и клиентите.

Тази стратегия ни послужи много добре, когато пазарите бяха силни и сме убедени, че ще е подходяща и в по-трудни времена. По време на кризата забелязахме промени в поведението при пазаруване. Купувачите изпробваха различни формати за пазаруване на дребно и използваха повече онлайн източници от всякога.

Благодарение на възможностите на веригата ни за доставки сме в състояние да реагираме бързо на променящите се нужди на пазара, а това е особено важно за бизнес партньорите ни и техните купувачи, които очакват да бъдат обслужвани по най-добрия начин, когато и където и да решат да пазаруват. В заключение, ще засилим допълнително инвестициите си в иновации, за да разрастваме категориите си в сътрудничество с нашите клиенти и партньори.

Какви са характерните особености на Югоизточна Европа като пазар, начин на мислене и навици на потребителите?

Югоизточна Европа беше един от най-бързо развиващите се региони през последните 2 години в Европа и имаме няколко причини да считаме, че можем да поддържаме растежа в нашите категории през следващите месеци и години.

Първо, нивото на потребление на глава от населението е все още ниско в сравнение със западноевропейските пазари, което ни показва потенциал за растеж. Второ, въпреки че общият разполагаем доход може да намалява поради кризата, виждаме, че потребителите пренасочват повече от разходите си към дома и личните си грижи, тъй като прекарват повече време вкъщи и отделят по-малко време за пътуване.

Така че вярваме, че през следващите месеци нашите категории могат да привлекат по-голям дял от доходите на потребителите. На последно място, но не и по значение, потребителите са много лоялни към марките, на които имат доверие, и оценяват качеството на продуктите, тъй като представляват голяма част от стоките от първа необходимост. В този регион имаме силни и водещи марки и те са предпочитани от потребителите от много години.

Настоящата криза идва с предизвикателства, но ако предложим на потребителите по-добри и уместни иновации на нашите марки на правилната цена, ние сме уверени, че ще успеем да продължим да отчитаме растеж в категориите в региона.

Кои стратегии за растеж прилага P&G в региона?

Позволете ми да поясня малко бизнес модела. Поставяме във фокуса си 5-те стълба на преимуществото - продукт, опаковка, комуникация на марката, продажби на дребно и стойност за търговците и потребителите.

На първо място, трябва да имаме качествен продукт и опаковка. Съвкупно продуктово предложение, което е толкова добро, че потребителите веднага да разпознават разликата спрямо останалите и ползите от него. Засилваме комуникациите с интересни кампании за марките, за да напомним на хората за предимствата на нашите продукти.

Партнираме си с търговските вериги с цел да имаме добра видимост на продуктите и преживяване в магазините, както и онлайн. Това е важно за нашите бизнес партньори, за по-бързото увеличаване на общия размер на категорията и за разрастване на марката.

Винаги се стараем продуктите ни да носят добавена стойност за потребителите и клиентите. Накратко, акцентираме върху ефективност и положителни катаклизми в нашия бранш.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg