Искате ли служителите във вашата компания да са доволни, а същевременно с това и по-продуктивни? Защо все повече компании в България търсят технологично решение, с което да се преборят с документооборота си, който продължава да е на хартия? Отговорите на тези въпроси потърсихме с Илия Георгиев, Консултант Софтуерни Решения в Коника Минолта. Вижте какво заяви той пред Profit.bg:

Какво представлява софтуерният пакет E-PROCESS?

E-process е услуга, която помага на компаниите да превърнат много от обичайните си работни процеси в електронни, което смятам, че е добро начало за всяка фирма, тръгнала по нелекия път на дигиталната трансформация. Решението дава възможност да се премахне напълно или частично използването на хартиени документи и така остарелият и неудобен начин на работа остава в миналото.

Освен това, E-process включва електронен регистър и дигитален архив на фирмената документация, с достъп от всяка точка на света, но защитена от злонамерени действия. Платформата е много гъвкава и при необходимост може лесно и бързо да бъде моделирана спрямо специфични изисквания на бизнеса.

За какъв тип компании той би бил най-полезен и какъв е потенциалът за реализация на българския пазар?

В България все още голяма част от документооборота, и вътрешния, и външния е на хартия, което е предпоставка за тромавост, трудна проследимост и пропуски. Компаниите осъзнават това и все повече поглеждат към цифровите технологии в търсене на решение за дигитализация.

E-process е специално разработен за малък и среден бизнес, като е подходящ и за микро компании от 20 или по-малко служители. Опитът ни с такива фирми показва, че при тях често липсват подобни инструменти или само малка част от тези процеси са дигитализирани. Именно това ме кара да вярвам, че потенциалът на българския пазар е огромен и ние сме готови да го посрещнем.

Какви ползи носи на бизнеса елиминирането на хартиената документация и физическите информационни носители?

От години в Европа се говори за т.нар. paperless office (бел. ред. офис без хартия) и Коника Минолта полага усилия тази тенденция да намери път и в България. Приносът на E-process е в лесното намиране на документи, бързото одобрение на отпуск или разход, повишен контрол и прозрачност, а спестеното време пък води до повишена продуктивност и по-доволни служители.

Още улеснения в нашата дигитална система са следене на срокове, изпращане на известия при важни събития, лесно проследяване на документите и управление на техните версии. Безспорно, всички тези „екстри“ са немислими при работа с хартиени документи, колкото и добре подредени да са те. Убеден съм, че ползвайки електронни процеси, служителите ще могат да се фокусират върху основните си задачи без да губят ценно време.

Какъв тип процеси могат да бъдат автоматизирани с помощта на E-PROCESS?

При разработката на E-process си поставихме за цел да обхванем типични бизнес процеси от ежедневието на всяка фирма, като се водихме от обратната връзка от пазара и нашите клиенти.

Процесите, подлежащи на автоматизация с помощта на Е-Process, включват електронен регистър на входяща и изходяща кореспонденция, одобрение на разходи, управление на договори, оферти, болнични, отпуски, командировки, разходни фактури, а също така и електронно възлагане на задачи и проследяване на изпълнението им. Разделили сме тези процеси в 3 пакета, като клиентът може да направи комбиниция от 3, 5 или 8 броя от тях.

Каква е общата цена на инвестицията за една фирма в софтуерния пакет?

Понякога подобни решения могат да изискват значителен ресурс за внедряване и немалки инвестиции в ИТ инфраструктура и разработка, но с E-process всичко това не е необходимо. Решихме да предложим услугата с един месец напълно безплатен и без ангажимент пробен период, през който клиентът може да тества всички процеси в пакета и така да подбере само най-нужните от тях.

След този тестов период решението включва еднократна цена за имплементация според избрания пакет процеси и месечна такса за съответния брой потребители, включваща ползване на решението и наем на платформата.

Искате ли и вие офис без хартия? Вижте повече тук