Много хора мечтаят сами да са си шефове. Целта е да правим по цял ден това, което ни харесва.

Но колко трудно е да превърнем хобито си в успешен бизнес? ВВС публикува съветите на три успешни жени с творческо мислене.

1. Разберете колко струва продукта ви

„Ако искате да създадете доходоносен бизнес, трябва да сте наясно колко искате да печелите на година“, казва Ейми Филипс, директор на асоциацията Women Who Create UK и на затаятчийската компания Super+Super.

След като сте си поставили цел, преценете колко трябва да инвестирате, за да постигнете печалба.

„За ателиетата, които организирам, получавам ежедневен хонорар, но също така вземам предвид работното си време. Да не забравяме и цената на материалите, наема на студио и цената на времето ми. А, и не забравяйте разходите по доставка. Ако се объркате и изпратите продукта си на погрешно място, възможно е да „подарите“ труда си“, казва Филипс.

2. Бъдете готови да посветите голяма част от времето си на задачи, които не ви харесват



Ако смятате, че по цял ден ще правите забавни неща, помислете пак. „Обичам да шия и обожавам да създавам дизайни“, споделя Луиз Уолкър, която еэ създала шивашката компания Sincerely Louise.

„В действителност времето, което прекарвам в офиса, посвещавам на други задачи, като публикуване в социалните мрежи, изпращане на писма и разрешаване на бюрократични и финансови въпроси. Остава ми много малко време за шиене, а това ми харесва най-много и именно заради това свое хоби създадох компанията“, разказва Уолкър.

3. Увеличете присъствието си в социалните мрежи (и бъдете автентични)

„Въпреки че много хора работят сами от къщи, трябва да бъдем свързани“, казва Ейми Филипс. Британската предприемачка смята, че социалните мрежи са ключът за достигането до целевата аудитория, за да покажеш какво правиш и да видят клиентите как работиш.

„Профилът ми в Instagram и реалното използване на социалните мрежи е много важно за продажбите и отношенията ми с клиентите. Смятам, че хората искат да виждат кой стои зад бизнеса. Въпреки че много компании, които произвеждат масово, публикуват красиви снимки на продуктите си, аз споделям снимки, докато практикувам йога, защото това правя“, разказва Филипс.

4. Не забравяйте личния контакт с клиентите ви

Присъствието в социалните мрежи е много важно, но не може да замени личния контакт. Трябва да излезете на улицата, за да се запознаете с потенциалните си клиенти.

„В Брайтън, град в Южна Англия, където създадох бизнеса си, имам огромна общност от клиенти, фантастични хора, които идваха на ателиетата“, споделя Филипс.

Освен това тя смята, че е необходимо да връщаш услугите. „Както те ми помогнаха, така и аз опитвам да ходя на всички събития, на които мога“, казва Филипс. Панаирите и пазарите, например, са добро място за създаване на бизнес мрежа.

„Потърсете в Google какви панаири се провеждат около вас и идете да купите нещо“, казва Тали Мауган, директор на студиото за керамика Turning Earth.

„Ако отидете на подобно събитие, за да купите или продадете някакъв продукт, автоматично ще влезете в общността, ще бъдете заобиколени от други артисти и ще можете да получите отговори на въпроси като: „За колко пари мога да продам това?“, казва Мауган.

5. Необходим ви е бизнес план

„Мразя да правя бизнес планове“, признава Луиз Уолкър, която прекарва дълго време в създаването на търговски стратегии, за да може да създаде бюджет.

„Въпреки че писането може да изглежда скучно, необходимо е да анализирате конкурентите си, както и местата, на които ще продавате или не продуктите си. Гледането на нещата в перспектива е много полезно. Когато напишете 100-те страници на бизнес плана си, ще знаете всичко за пазара ви“, казва Мауган.

Това изследване ще ви даде сигурността, от която се нуждаете, за да работите.

„Въпреки че много хора смятат, че предприемачите поемат много рискове, хората, които постигат успех, са блестящи изследователи, способни да разчитат на собствения си разум“, допълва тя.

6. Развийте способностите си и се научете да се организирате

Възползвайте се от всички ресурси, които ви се предоставят. Много правителства и общности от предприемачи предлагат безплатни курсове за обучение на предприемачи.

„Правителството ми помогна с бизнес плана ми“, разказва Мауган. „Впрочем, помогнаха ми различни съветници, но се научих да работя с Excel, който е в основата на бизнеса ми“, допълва тя.

Ейми Филипс изтъква необходимостта да съхранявате приходите си организирано и да си водите сметки още от първия ден. От известно време тя използва счетоводен асистент в облак и мобилно приложение, с което дигитализира приходите си и класифицира трансакциите си. „Те са ми в невероятна помощ“, споделя Филипс.

7. Потърсете човек, на когото можете да разчитате

Това е основният съвет на Филипс. Намерете човек, на когото можете да се доверите за бизнеса си. Свързвайте се с него веднъж в месеца и му позволете да анализира целите, които сте си поставили за следващия месец.

„Това е много важно. Тъй като котката ми няма да ми каже дали работя правилно или не, имам човек, който може да ме попита как върви този проект“, разказва Филипс.

8. Забравете за работното време от 9 до 17 ч.

Да се посветите на нещо, което ви харесва, не е работа, а начин на живот. „Пригответе се да страдате. Нормалното работно време не е за предприемачите. Бизнесът ще погълне цялото ви време“, казва Луиз Уолкър.

„Разликата е, че го правите, защото ви харесва. Нямаше да отделям толкова време на бизнес, който не е мой. Но когато го правите заради вас самите, си създавате и ваши собствени норми“, допълва тя.

Не на последно място, късмет!