Има два типа хора на този свят, когато става въпрос за работа и собственост на бизнес.

Първите поставят компанията над всичко. Те имат безкрайно работно време, почти никога не си вземат отпуск и дават приоритет на работата пред семейните отношения, здравето и почти всичко останало.

Вторите разглеждат компанията като средство за постигане на цели. Подобно на първия тип собственици, те са изключително запалени по работата си. Но техните приоритети са другаде.

Марк Рандолф вероятно е вторият тип собственик на бизнес.

В скорошен туит съоснователят на Netflix, първи главен изпълнителен директор на компанията и автор на That Will Never Work: The Birth of Netflix and the Amazing Life of an Idea хвърли повече светлина върху това как неговата философия на работа се различава от тази на много от днешните бизнес лидери.

Работих усилено, за да поддържам баланс между живота и кариерата си, пише Рандолф. Това включва практика, за която той казва, че е негов приоритет от над 30 години: срещите във вторник със съпругата му.

„Дъжд или слънце, тръгвах точно в 17:00 и прекарах вечерта с най-добрия си приятел...“, пише Рандолф и добавя, че нищо не е можело да попречи на това.

Нито служебна среща, нито конферентен разговор, нито въпрос или молба в последния момент. „Ако имате да ми кажете нещо във вторник следобед в 4:55, по-добре ми го кажете на път за паркинга."

Целият туит на Рандолф си заслужава да бъде прочетен, но може да се обобщи чрез предпоследното му изречение:

„Нещото, с което се гордея най-много в живота си, не са компаниите, които стартирах, а фактът, че успях да го направя, докато останах женен за същата жена; че децата ми растат, познавайки ме и (най-доброто, което мога да кажа) харесвайки ме - и че мога да прекарвам време в преследване на другите страсти в живота си."

Inc. нарече този туит, и по-специално това изречение, майсторски клас за това как да постигнете баланс между професионалния и личния живот.

Да управляваш бизнес е трудно. Особено в култура, насърчаваща „хардкор“ работата (по Илон Мъск), недоспиването и приоритизирането на кариерата пред всичко – защото, добре, това е необходимо, за да успееш.


Мъск поиска от хората си да бъдат „хардкор“. Стотици го напускатВ анкета на приложението Blind 42% от 180 анкетирани служители са избрали отговор „Решавам да напусна, свободен съм“.

Ако това е пътят, по който вървите като собственици на бизнес (или дори служители), това е ваш избор.

Но може би никога не е било вашата цел. Може би никога не сте искали бизнесът да поеме живота ви, а това е просто капан, в който сте попаднали.

Капанът да работите много дълги дни за продължителни периоди от време, като същевременно излагате здравето си на риск.

Капанът на мултитаскинга или търсенето на решения на бизнес проблеми - докато същевременно се опитвате да говорите с близък приятел.


Капанът да пропуснете вечерната си среща, или събитие, свързано с децата ви, или други неща, за които казвате, че са важни... но с действията си показвате друго.


Предприемачът, който умира от желание да успееСлед три близки срещи със смъртта и опасни предприемачески опити Зеб Евънс основава бизнеса, който му носи смисъл

Когато напишете своята дефиниция за успех, както го прави Рандолф, вие потвърждавате основните си цели, ценности и принципи, изтъквайки нещата, които наистина обичате, коментира Inc.

След това можете да използвате това определение като център, който да ви помогне да фокусирате мислите си, което от своя страна ще повлияе на емоциите ви - помагайки ви да работите за това определение за успех.

Не забравяйте, че вашият бизнес трябва да е не само мисия, която подобрява живота на много други хора, но и възможност да проектирате живота, който искате за себе си.

Възможност да живеете живота според вашите условия. Възможност да си вземете почивен ден или дори седмица или две, без да питате никого за разрешение.

И най-важното, възможност да дадете приоритет на хората и нещата, които са най-важни за вас.

Може би това е типът собственик на бизнес, който искате да бъдете: човек, който обича да работи здраво. Но обича други неща още повече.