Как излагате и форматирате резюмето си е точно толкова важно, колкото и съдържанието му. То трябва да е направено така, че да е лесно за бързо сканиране. Не забравяйте, че специалистите по подбор на персонал отделят средно по шест секунди на резюме.

Вижте още: Седем качества, които се ценят повече от образованието ви

Винаги мислете за първата една трета на резюмето си като за „бърза снимка“. То трябва да дава представа за всичко, което трябва да се знае за вас, като например защо кандидатствате за работата и какво ви прави подходящ за нея.

Тази част трябва да е нещо като тийзър за останалата част от резюмето и да накара хората, които го преглеждат, да се заинтересуват и да прочетат и останалото.

Не бъдете прекалено подробен и обстоятелствен в началото на резюмето си. Това какви са вашите цели и желания не дава особено добра информация относно това с какво можете да допринесете за компанията и какви са възможностите ви.

Вместо това започнете с това в какво сте добър и какви са вашите страсти. Можете да посочите и защо сте квалифициран за работата, за която кандидатствате.

След това започва изброяването на сферите ви на компетентност. Използвайте подходящ формат за нещата, на които искате да наблегнете и да подчертаете.

Не забравяйте да сложете линкове към професионалните си страници, ако имате такива, както и да центрирате заглавията на разделите с най-голяма значимост. Използвайте шрифтове, които правят впечатление, но са стандартни и не вадят очите на човека, който ще ги чете.

Специалистите препоръчват шрифтове като Times New Roman, Arial или Helvetica. Който и да изберете обаче, трябва да използвате само него!

Отървете се от постиженията си в университета и училище, това ще ви направи да изглеждате сякаш не сте постигнали нищо важно в годините след това. Включвайте единствено постижения, свързани с работата, за която кандидатствате, за да не разводнявате резюмето си.

Изброявайте достижения, а не работни задължения и никога не лъжете, защото винаги се намира начин да ви хванат.