Всички се оплакваме, че не ни стига времето. А в крайна сметка всичко опира до планиране. От вас завили дали ще имате време или не.

Има няколко прости начина, които, ако превърнете в навик, ще спестите поне половин, а защо не и един цял час на ден.

Вижте ги:

Започвайте деня рано

Ако навиете алармата си само с 15 минути по-рано, това може да се отрази сериозно на деня ви – ще имате време за закуска/кафе, ще хванете по-ранен автобус/влак на метрото, ще тръгнете преди пиковия час и т.н.

Ще стигнете по-рано на работа, което ще ви направи по-продуктивни, а и няма да ви се налага да ядете боклуци от лафката – само 15 минути, а толкова голяма промяна на деня.

Прилагайте правилото на 2-те минути

Ако нещо ще ви отнеме не повече от 2 минути – свършете го веднага. Това правило важи както за офиса, така и за домакинската работа.

Дребни, но натрупващи се задачи, ни губят времето. Затова свършвайте ги веднага. Това няма да ви се отрази в момента, но ако те се натрупват, ще станат товар.

Групирайте подобни задачи една след друга

Трудно е да се пренастройвате от една работа на друга. На повечето хора са необходими около 7 минути, за да влязат в най-продуктивната си фаза.

За това, когато имате повече от една подобни задачи, ги групирайте заедно и ги свършете една след друга.

Елиминирайте всичко, което ви разсейва

Разсейват ни отвсякъде и не говорим само за несвързани с работата дейности.

Неща, които на пръв поглед са свързани с работата, също могат да бъдат считани за разсейване – имейлът ви, който не е необходимо да проверявате по няколко пъти на ден; колеги, които ви прекъсват с въпроси и т.н.

Виж още: Вашата зона на комфорт убива успеха ви

Когато работите над важна задача, не се притеснявайте да изключите телефона си. Не е нужно и да проверявате и отговаряте на всеки мейл своевременно.

Ограничете броя пъти, в които ще проверявате пощата си – например три пъти на ден.

Записвайте си и правете списъци

Не можете да помните толкова, колкото си мислите.

Направете бележниците ваш най-добър приятел. Записвайте си всичко и си правете списъци със задачите постоянно.

Купувайте и гответе в големи размери

Малко домакински съвети – купувайте големите опаковки и когато имате време да готвите – гответе мащабно – големи количества, няколко манджи, салати, с които после да заредите хладилника и да не се занимавате с готвене поне 2-3 дни.

Голяма загуба на време е да „минавате през магазина“ всеки ден след работа и да купувате „нещо“ за вечеря. Вместо това, посещавайте супермаркета веднъж в седмицата, купувайте достатъчно за цялата седмица и така ще спестите повече от половин час на ден.

Подредете

Може да спестите доста време, ако просто поддържате ред у дома и на работното си място. Едно подреждане на кабинета ще ви отнеме около 10 минути, но след това, ако поставяте всичко обратно, от където сте го взели, няма да ви се налага да търсите изгубени папки из купища, а и подреденият кабинет и бюро стимулират продуктивността, според някои проучвания.

Използвайте всяко „загубено време“

За загубено време можем да броим, например, времето, което прекарвате, докато чакате – пред нечий кабинет, в учреждения, в задръстване.

Бъдете креативни и направете така, че това време да не е загубено. В него, например, могат да се съвместят телефонни обаждания, отговаряне на някои дежурни мейли, преглед на бележки, съставяне на график, редактиране на писма.