Техническият анализ е важен елемент от успешното инвестиране, но не е достатъчен при избор на акции, в които да се инвестира.

В основата на подбора на акции стои фундаменталният анализ, като освен правилен подбор на сектора е необходимо да се избере и най-точната компания.

Сред основните критерии за подбор на дадена компания е ръстът на нейната печалба.

Компания, регистрираща значително повишение в печалбата си през последните тримесечия, може да очаква това да се отрази и върху цената на акциите й, ако вече не се е случило.

Особено важна е и тенденцията на повишение на ръста на печалбата тримесечие след тримесечие, което в известна степен гарантира и по-нататъшно повишение в цената на акциите и сочи по-нататъшното положително развитие на компанията.

Според специалисти от Investor's Business Daily, за да привлече вниманието на инвеститорите дадена компания трябва да е отбелязала ръст от поне 25% в печалбата си за последното тримесечие на годишна база.

Още по-добър знак е ръстът на печалбата да се е повишавал през последните няколко тримесечия.

Засилването на ръста би могъл да се илюстрира със следния пример - през второто тримесечие на миналата година дадена компания е отбелязала ръст в печалбата си от 20%, като през следващото трето тримесечие той се е повишил до 25%, за да достигне 40% на годишна база през четвъртото тримесечие.

Като тенденция се очертава предпочитането от инвеститорите на компании с ускоряващ ръст на печалбата по време на "бичи пазар", като повишението при такива акции традиционно изпреварва ръста на пазара.

Естествено логично е и по-слабото представяне на компании със забавящ се темп на нарастване на печалбите, както по време на "бичи" така и на "мечи" пазар.

В същото време специалистите препоръчват да не се купува дадена акция, само защото печалбата й и продажбите й се повишават.

Важно е да се вземе предвид и повишението в цените на подобни акции през последните месеци и да се сметне "обоснована" ли е цената на акциите на тези компании. Много често пазарът залага в цените на акциите даден ръст на показателите на някои компании още преди изнасянето на резултатите им.

В тази насока при завишени очаквания за резултатите на дадена компания, дори и те да отбележат значително повишение, инвеститорите могат да ги разпродадат и те да регистрират понижение, ако не бъдат посрещнати "неофициалните" очаквания на анализаторите.