Жените предприемачи са по-амбициозни и по-успешни от мъжете. Това показва скорошно проучване между 2600 анкетирани заможни предприемачи от 18 страни, извършено от BNP Paribas Global.

Статистиката показва, че 90% от жените очакват печалбите на компаниите им да се увеличат или да останат стабилни. По-точно 61% от тях очакват печалбите им да се увеличат, в сравнение със средно 58% от всички анкетирани.

“Те са по-амбициозни и по-успешни от мъжете” казва София Мерло, съизпълнителен директор на BNP Paribas Wealth Management.

Тя посочва още, че фирмите, управлявани от жени, имат 13% по-високи приходи, отколкото тези управлявани от мъже, и с 9% над средното за всички предприемачи, участвали в проучването.

Ето какво още има в доклада на BNP Paribas:

Участниците в проучването са избрани изцяло въз основа на личните им и бизнес приходи. 37% от тях са millennials (родени в периода 1990-2000 г.), а 24% са baby boomers (родени в периода 1946 и 1964 г). Това показва, че в две поколения броят на успешните жени предприемачи се е увеличил значително.

Мерло пояснява, че в специална секция на доклада е установено, че 20 до 34-годишните жени са създали повече компании, управляват по-големи фирми и имат повече печалби, в сравнение с техните предшественици.

Според доклада, жените предприемачи се развиват главно в сферата на продажбите, професионалните и консултантски услуги, счетоводство, право и мода. Топ три при мъжете са продажби, професионални услуги и технологии.

По отношение на местоположението, от анкетираните в 18-те държави, Полша застава на първо място с най-много жени предприемачи. Повече от половината от анкетираните в страната са жени. На второ място се нарежда Испания с 44%, а Китай на трето с 43%. Изненадващо САЩ не се класира в първите шест.