Основната грешка при нетуъркинга, според съоснователя на LinkedIn

209
Основната грешка при нетуъркинга, според съоснователя на LinkedIn

© Pexels.com

Нетуъркингът стана много по-труден в условията на пандемията от коронавирус.

Във време, в което много хора имат нужда да изграждат своята мрежа от професионални контакти, да търсят нови възможности за работа, събитията с физическо присъствие вече са почти невъзможни.

Не всичко е изгубено обаче. Според съоснователя на LinkedIn Ройд Хофман, сега е идеалното време да опитвате нови експериментални тактики, докато преодолявате някои класически грешки.

В подкаста Hello Monday на LinkedIn специалистът по нетуръкинг казва, че повечето хора прибързват с процеса: “Грешката, която повечето хора правят, е, че прекалено често се опитват да преминат направо към същността на нещата.” Например, да питат контактите си каква работа трябва да започнат.


Това може да проработи от време на време, особено ако контактите ви ви познават много добре. По-често обаче те не разполагат с отговора и са погълнати от своите собствени неща. Вместо това, трябва да мислите за нетуъркинга като за “процес от две стъпки,” казва той.

Първо, мислете за хората, с които можете да говорите и за нещата, за които можете да попитате, които могат да доведат до интересна възможност; след това обмислете какво можете да направите, за да ви забележат в тази сфера. Това може да включва написването на статия по въпрос, от който живо се интересувате и имате познания, или пък можете да покажете своята работа в блог.

“Това, което бихте искали, е да правите това, което много хора не правят,” казва Хофман, отбелязвайки, че това ще ви помогне да изпъкнете от тълпата пред потенциални контакти.

Това лично брандиране напоследък е много важно, тъй като много индустрии се преместиха онлайн по време на пандемията.

“Сега обстоятелствата са трудни и трябва да влагате повече усилия в това. Не може да се задоволите с това да сте възхитителни на закуска,” казва той, визирайки традиционните нетуъркинг закуски.

Пандемията обаче роди и нови идеи, като виртуални разговори и нетвъркинг вечери, които, според Хофман, помагат традиционните периметри на нетуъркинга. Той препоръчва да се използват вариации на нови инструменти, за да се види кое би било най-подходящо за вас.

Още по-важно, според Хофман, е, че сега е подходящо време да покажете, че можете да бъдете полезна връзка за други.

“Наистина основното нещо относно нетуъркинга е, че повечето хора пропускат, че за установяването на отношения да даваш е по-важно, отколкото да вземаш,” казва Хофман. “Повечето хора казват ‘Аз искам,’ но това, което трябва да демонстрирате, е, че гледате на всичко това като на взаимоотношения.”

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg