Поколението Z няма пари, а пътува много. Как?
Въпреки младостта и сравнително ниските доходи, повече от половината представители на поколението Z в САЩ пътуват често, като само за миналата година са предприели три или повече пътувания за развлечение. Това показват данните на компанията Morning Consult, цитирани от CNBC.
Тенденцията се дължи на факта, че сега пътуването е по-популярно отвсякога, а представителите на поколението Z са изкушени от вдъхновяващи идеи за пътуване чрез социалните мрежи, обяснява Линдзи Роушке, анализатор в областта на пътуванията и хотелиерството в Morning Consult.
"Накратко, те са отгледани в общество, в което пътуването е по-приоритетно, отколкото при предишните поколения. Затова "компаниите в индустрията трябва да им обърнат внимание", допълва тя.
Големи планове, малък бюджет
Представителите на поколението Z, родени между 1997 и 2012 г., пътуват повече от представителите на поколението X и бейби бумърите и са "наравно с милениалите, които в момента са във фокуса на индустрията", обяснява Роушке.
Но за разлика от предишните поколения, младите не чакат да получат високоплатена работа или да натрупат спестявания, за да пътуват. Напротив, "те намират начини да включат това в бюджета си сега", се казва в доклада на Morning Consult.
Само 11% от представителите на поколението Z, които пътуват често, живеят в домакинства, които печелят 100 000 долара или повече годишно, според Morning Consult. Повечето (61%) казват, че печелят по-малко от 50 000 долара годишно, сочат данните.
Но това не означава, че не се притесняват за разходите за пътуване. В проучване, проведено сред 4000 редовни студенти на възраст между 18 и 25 години, 76% от тях посочват финансовите разходи като най-голямото си притеснение при пътуване.
Проучването, публикувано през март от компанията за туристически технологии StudentUniverse, показва, че почти двама от всеки трима представители на поколението Z търсят най-евтините варианти, когато пътуват, а почти половината (46%) очакват да получат финансова помощ от родителите си.
Според друго проучване от март на медийната компания Student Beans, те са склонни да намалят други разходи, за да пътуват. 83% от младите хора планират да намалят разходите си за други цели, сочат данните в проучването.
От 2021 г. до 2022 г. средните разходи на поколението Z за една покупка са намалели за мода (7%), технологии (6%) и храна (12%), докато покупките им за пътуване са нараснали с 60%.
"Независимо дали са в криза на разходите за живот или не, нищо няма да попречи на поколението Z да си вземе почивка", се посочва в доклада.
В търсене на приключения
Трите основни мотива за пътуванията на поколението Z в САЩ са идентични с тези на другите поколения: да се отпуснат, да избягат или да се отдалечат от ежедневието и да прекарат време с приятелите и семейството си.
И все пак данните на Morning Consult показват, че те са мотивирани да пътуват за приключения и културни преживявания в по-голяма степен, отколкото по-възрастните поколения.
Поколението Z планира да пътува по-дълго от всяка друга възрастова група, да предприема повече пътувания в чужбина и най-малко се интересува от посещения на места, на които вече е било.
Музеят преди дискотеката
Според проучване на компанията за туристически технологии StudentUniverse, проведено сред 4000 студенти редовно обучение, представителите на поколението Z все повече искат преживяванията им по време на пътуване да бъдат значими.
Около 68% от анкетираните на възраст между 18 и 25 години се интересуват от опознаване на нова култура, докато само 21 % търсят нощен живот и клубове.
Социалните въпроси също са от значение, като според StudentUniverse около 82 % посочват, че подходът на дадена страна към въпроси като правата на ЛГБТ би повлиял на решението им да я посетят.
Поколението Z и милениалите искат и са готови да платят повече за басейни и места за настаняване, подходящи за домашни любимци, според доклада на Hopper "2023 Travel Trends Report".
А в доклад на агенцията за луксозни пътувания Virtuoso се посочва, че 56% от представителите на поколението Z биха платили повече за туристически компании с философия и практики, щадящи околната среда.
Как планират
Милениалите си спомнят живота без мобилни телефони и социални медии. Но представителите на поколението Z – не.
Ето защо много от тях се обръщат към технологиите за вдъхновение при пътуване и отстъпки при резервации.
Около 62% заявяват, че използват технологиите, за да спестят разходи ори пътуване, според доклада на Booking "Travel Predictions 2023".
Те не само вземат решения за собствените си пътувания - някои от тях ръководят и планирането на семейните ваканции.
"Пътешествениците се влияят от децата си", казва Дебора Франк, главен редактор на списание Luxury Magazine, пред Virtuoso. "Виждала съм много пътувания между майка и дъщеря, баща и син и са ми казвали, че децата определят къде ще отседнат и какво ще правят.", допълва тя.