Когато става въпрос за хората от поколението на милениалите, модата и персоналните симпатии със сигурност влияят върху инвестиционните решения.

Това става ясно от проучване на американската компания Apex Clearing, цитирано от Marketwatch.

Анализът е базиран на данни от 734 000 инвестиционни потрфейла на американци, родени в периода от началото на 80-те до края на 90-те години на миналия век. Средната им възраст е малко над 30 години.

“Беше вълнуващо да проследим как са се променили инвестиционните навици на милениалите през последните няколко години. Те отговарят бързо на промените на пазара, проявяват интерес към актуалните IPO-та и инвестират в съответствие със собствените си принципи и ценности.

Това ги прави уникални и ги отличава от предишните поколения”, казва изпълнителният директор на Apex Clearing Бил Капуци.

Ето и как изглежда списъкът на 10-те най-популярни акции в портфейлите на американците, родени между 1981 и 1996 г.

Източник: Marketwatch

Както се вижда, технологичните компании заемат сериозен дял от личните инвестиции на милениалите.

Apple, Amazon, Tesla, Facebook и Microsoft заемат първите пет позиции, а единствените компании извън high tech индустрията в Топ 10 са фондът на Уорън Бъфет - Berkshire Hathaway, както и медийната империя Walt Disney.

Освен това от Apex Clearing посочват, че 30 от 100-те най-популярни компании сред милениалите са дебютирали на борсата през последното десетилетие. Това е поредното доказателство, че в тази възрастова група на почит са “горещите” иновативни предложения.

Освен това 30-годишните американци са ангажирани сериозно в борбата на стрийминг платформите Amazon, Disney, Apple и Netflix – всички те присъстват в Топ 10 на компаниите в инвестиционните им портфейли. Roku, която произвежда стрийминг плейъри и смарт телевизори, заема 26-о място.

“Едно е сигурно – милениалите инвестират в бъдещето. Пръстът им винаги е върху пулса на актуалните технологични тенденции и иновациите”, казва маркетинговият директор на Apex Хана Шоу Гроув.

По думите ѝ и в бъдеще в центъра на вниманието на младите американци ще бъдат компаниите, които имат потенциала да променят начина, по който живеем и работим.