Защо корпорациите купуват творби на изкуството
Предметите на изкуството се събират не само от частни лица, но и от цели компании. Корпоративното колекционерство е сериозно направление в арт индустрията.
Защо корпорациите купуват творби на изкуството?
Колекцията е отражение на идентичността на бранда
AXA е една от водещите застрахователни и финансови компании в наши дни. В корпоративната колекция на дъщерната й структура AXA ART има над 3.5 хил. произведения от различни направления на изкуството. Тя е призвана да отразява ценностите на компанията и уникалността на продукта й.
В банката KBL European Private Bankers (KBL epb), специализирана в управлението на активите на състоятелни хора, корпоративната колекция е пресечна точка на интересите на банката и клиентите, показател за статуса й.
Във фоайето на компанията може да видите три творби - на Густав ван дер Вустейн на стойност 300-500 хил. долара, на Рене Магрит – 3-13 млн. долара, и на Фернан Кнопф – средна стойност 150 хил. долара.
Автомобилната компания Daimler AG от 2013 г. започна активно да попълва своята корпоративна колекция с работи на съвременни китайски художници (Cao Fei, Ding Yi, Yang Fudong, Lee Kit) и да ги излага в изложбени зали. Именно Китай в момента се смята за един от най-важните пазари за премиум коли.
Изкуството е отражение на бранда и в колекцията на компанията Ritter Sport (германска марка за шоколад). Над 1000 произведения на живописта, графиката и скулптурата на съвременни художници са изложени около квадратна форма, изработена от шоколад.
Изкуството като източник за развитие на креативността
Една от причините, поради които компаниите колекционират изкуство, е развитието на креативното мислене на служителите – т.е. за стимулиране на бизнеса.
Изкуството ни кара да се замислим, вдъхновява ни, открива пред нас нови гледни точки, които водят до необичайни и иновативни решения, казва в интервю Фридхелм Хюте, ръководител на колекцията на Deutsche Bank. Банката разполага с около 60 000 творби.
Човешката страна на бизнеса
Повечето компании говорят за корпоративното колекциониране като за социална мисия. Изкуството може да служи не само на бизнеса, но и да се превърне в сериозен принос за развитието на културата на страната.
Застрахователната компания Aspen Insurance поддържа младото изкуство, придобивайки работи на млади и неизвестни художници.