Предметите на изкуството се събират не само от частни лица, но и от цели компании. Корпоративното колекционерство е сериозно направление в арт индустрията.

Защо корпорациите купуват творби на изкуството?

Колекцията е отражение на идентичността на бранда

AXA е една от водещите застрахователни и финансови компании в наши дни. В корпоративната колекция на дъщерната й структура AXA ART има над 3.5 хил. произведения от различни направления на изкуството. Тя е призвана да отразява ценностите на компанията и уникалността на продукта й.

В банката KBL European Private Bankers (KBL epb), специализирана в управлението на активите на състоятелни хора, корпоративната колекция е пресечна точка на интересите на банката и клиентите, показател за статуса й.

Във фоайето на компанията може да видите три творби - на Густав ван дер Вустейн на стойност 300-500 хил. долара, на Рене Магрит – 3-13 млн. долара, и на Фернан Кнопф – средна стойност 150 хил. долара.

Автомобилната компания Daimler AG от 2013 г. започна активно да попълва своята корпоративна колекция с работи на съвременни китайски художници (Cao Fei, Ding Yi, Yang Fudong, Lee Kit) и да ги излага в изложбени зали. Именно Китай в момента се смята за един от най-важните пазари за премиум коли.

Изкуството е отражение на бранда и в колекцията на компанията Ritter Sport (германска марка за шоколад). Над 1000 произведения на живописта, графиката и скулптурата на съвременни художници са изложени около квадратна форма, изработена от шоколад.

Изкуството като източник за развитие на креативността

Една от причините, поради които компаниите колекционират изкуство, е развитието на креативното мислене на служителите – т.е. за стимулиране на бизнеса.

Имате ли мръсно подсъзнание? Тази картина ще покажеКакво ще видите първо зависи от паметта ви, твърдят психолозите



Изкуството ни кара да се замислим, вдъхновява ни, открива пред нас нови гледни точки, които водят до необичайни и иновативни решения, казва в интервю Фридхелм Хюте, ръководител на колекцията на Deutsche Bank. Банката разполага с около 60 000 творби.

Човешката страна на бизнеса

Повечето компании говорят за корпоративното колекциониране като за социална мисия. Изкуството може да служи не само на бизнеса, но и да се превърне в сериозен принос за развитието на културата на страната.

Застрахователната компания Aspen Insurance поддържа младото изкуство, придобивайки работи на млади и неизвестни художници.