Учени анализираха профилите на 2 млрд. потребители и им предложиха анкета, в която да оценят 48 твърдения, пише The Independent.

Като резултат те успели да групират всички, взели участие в допитването, в четири категории – реалисти, лидери на мнение, селфифенове и наблюдатели.

Реалистите възприемат Facebook като начин за „удължаване“ на отношенията, които имат в реалния живот. Основно това са хора, които се познават лично и постоянно общуват.

В списъка на приятелите на реалистите обикновено има около 100 души – това са роднини, колеги, приятели и съкурсници. Социалната мрежа им помага да проявяват своите чувства и да следят живота на близките си.

Лидерите на мнение рядко пишат за себе си. Въпреки това едно важно събитие рядко минава без техния коментар. Те винаги се опитват да обясняват случилото се – определят го като „измяна“ или „победа“. Страницата във Facebook за тях е начин да се изразят, а не да поддържат контакти с роднини и приятели.

Селфифеновете постоянно публикуват свои снимки и видеа, за да събират колкото е възможно повече „харесвания“. Те са убедени, че колкото повече харесвания има под постовете им, толкова повече ги харесват техните виртуални приятели, разбират ги и споделят мнението им.

Наблюдателите във Facebook са най-вече ориентирани към следенето на чуждия живот. В аватара им често има мишка с цвете или игрива котка.

На такива хора им е предимно интересно да наблюдават страниците на своите приятели и да узнават бракосъчетали ли са се те или не, например.