Starbucks отвори най-големия си търговски обект досега. Новото заведение с площ от близо 3 хил. кв. метра се намира в китайския мегаполис Шанхай, като този ход демонстрира голямата амбиция на базираната в Сиатъл компания да разгърне потенциала си на китайския пазар, пише Financial Times.

Starbucks понастоящем има над 3 хил. заведения в около 130 града в Китай. Американската компания търси още по-дълбоко проникване на китайския пазар, в опит да компенсира не доброто представяне на американския пазар.

Новият търговски обект в Шанхай е с големината на половин футболно игрище и два пъти по-голям от досегашният първенец, намиращ се в Сиатъл.

Публикация, споделена от Reichenery (@reichenery) на

Нарастващите доходи на населението в Китай провокират все повече китайци да преминават на така наречените „премиум“ стоки, като тази тенденция се наблюдава и при кафето.

Китай може да стане най-големият пазар на Starbucks до 10 години, посочва основателят и президент на компанията Хауърд Шулц.

Starbucks обетите в Китай имат репутация на места за бизнес срещи и прочее, което позволява цените там да са по-високи спрямо тези в САЩ, където заведенията представляват по-скоро обикновени кафенета, без претенция за изисканост.

От друга страна, американски брандове, като McDonald's и KFC, които се разраснаха значително на китайския пазар през последните години, започват да изпитват затруднения, тъй като местните потребители вече се насочват към по-висококачествени продукти и заведения от по-висок клас.

Само в Шанхай Starbucks има около 600 търговски обекта, което е повече от тези в Ню Йорк или в Лондон. Въпреки това, в последно време компанията среща конкуренцията от по-бутикови и уникални сами по себе си заведения.

23-годишният Ли Чаоксиянг, който работи в инвестиционна банка, посочва, че „Starbucks вече не е премиум бранд, както беше, когато го посетих за първи път. В Шанхай вече може да се види Starbucks навсякъде“, казва младежът.

Приходите, идващи от Азиатскио-тихоокеанския регион, който включва Китай, съставят около 15% от общите приходи на компанията за фискалната година, която свърша в края на октомври.

Приходите от разглеждания регион скачат с 5% на годишна база, докато продажбите на някои обекти в Китай отчитат ръст от 8% през последното тримесечие спрямо средно 2% ръст в продажбите при останалите заведения на компанията по света.

„Това е повратна точка за компанията, тъй като Китай ще се превърне във все по-важен компонент за финансовите резултати на Starbucks”, казва Шулц, добавяйки, че в бъдеще ще има „по-малка зависимост от бизнеса в САЩ“.

Starbucks отваря нов търговски обект в Китай на всеки 15 часа, включително в по-малките градове в страната, за които много американци „никога не са чували“, казва Шулц.

„Свидетели сме на фантастична възвръщаемост от тези градове, чиято консистентност наподобява времената, когато навлизахме в Шанхай и Пекин“, добавя основателят на веригата кафетерии.

„Не успяхме да предвидим обаче колко ще са натоварени заведенията следобед и вечер, което е доста по-различно спрямо САЩ, където натоварването е предимно сутрин“, отбелязва Шулц.

Starbuckst е предмет на разследване в Европейския съюз за избегнати данъци.