Веригата за бързо хранене McDonald’s ще заложи на Китай в дългосрочен план.

Компанията обяви, че планира отварянето на 2 000 нови обекта през следващите 5 години в най-многолюдната страна в света.

Така броят на ресторантите на веригата в Китай ще достигне 4 500, при изпълнение на заложените цели.

„Китай скоро ще се превърне в най-големия ни пазар извън САЩ”, коментира изпълнителният директор на компанията Стив Истърбрук, предава CNN.

Новите партньори на McDonald’s в Китай, в лицето на инвестиционните фирми Citic и Carlyle Group, се надяват новите обекти да помогнат за двуцифрен ръст в продажбите за всяка една година през идните 5. Те се целят в малките китайски градове.

Плановете за разширяване в Китай дойдоха, след като McDonald’s продаде по-голямата си част от бизнеса си в страната на Citic и Carlyle, посочвайки, че те притежават по-голямо познание за нуждите на местния пазар.

Сделката бе обявена по-рано през тази година, като McDonald’s продължава да държи 20% от китайския си бизнес.

Ходът бе част от усилията на Истърбрук да извърши ревизия на международния бизнес на веригата за бързо хранене.

Последните финансови резултати на компанията определено се понравиха на инвеститорите, след като бе отчетен ръст в продажбите в САЩ, което се приема като доказателство, че хората там се завръщат към известната верига ресторанти.

McDonald’s не е единственият американски бранд, който реши да навлезе дълбоко на китайския пазар.

Веригата кафенета Starbucks обяви през миналата година, че планира отварянето на нови обекти в страната, като до 2021 г. Starbucks ще има 5 000 обекта в Китай.