Олимпийските игри: Довиждане McDonald's, да заповяда Intel
Следващите Олимпийски игри ще са спектакъл на модерните технологии.
Международният олимпийски комитет (МОК) обяви чисто ново партньорство с технологичната компания Intel, което ще продължи до 2024 година. Компанията ще осигури за провеждане на игрите дронове, устройства за виртуална реалност, изкуствен интелект и 360-градусови видео платформи за заснемане на всички събитията по време на олимпиадата.
Спонсорският договор влиза в сила от Зимните олимпийски игри в Южна Корея през 2018 година.
Новината идва по-малко от седмица след като МОК и веригата за бързо хранене McDonald’s обявиха, че прекратяват партньорството си след цели 4 десетилетия съвместна работа. McDonald’s бе спонсор на Олимпийските игри от 1968 година насам.
Използването на високи технологии по време на олимпиада не е нищо ново. Този път обаче те ще играят доста по-голяма роля в отразяването на игрите. Така например, по думите на Intel, зрителите, наблюдаващи игрите от дома си, ще могат да изберат гледна точка за дадено състезание, така сякаш седят на първи ред, благодарение на виртуалната реалност и 360-градусовото видео.
Дроновете също ще намерят много по-сериозно място на игрите. Intel засега не разкрива подробности относно тяхното приложение, но открехват вратата, че дроновете ще бъдат използвани за създаването на „изображения в небето” , най-вероятно по време на откриващата церемония, пише CNN.
Дронове на Intel бяха използвани по време на шоуто на Лейди Гага на полувремето на Супер Боул (финалът на лигата по американски футбол в САЩ – бел. ред.) през тази година.
„Дроновете са идеални за светлинни представления, заснемане под различни ъгли и преместване на нещо леко от точка А до точка Б”, обяснява главният директор стратегия на Intel Айша Евънс.
По думите й технологията на Intel също ще бъде в услуга на атлетите и треньорите. Така например треньорите ще могат да използват виртуална реалност за детайлен анализ от различни ъгли на представянето на състезателите.
Новият спонсорски договор с МОК е поредният ход на технологичната компания за навлизане дълбоко в света на спорта. Компанията вече обяви 3-годишен договор с MLB (бейзболната лига на САЩ), където ще бъде използвана платформата True VR за излъчване на живо на мачове, както и за показване на повторения при поискване от страна на зрителите.
Intel има партньорство и с NFL (лигата по американски футбол на САЩ). По време на финалната среща през тази година, благодарение на технологията си за 360-градусово заснемане, зрителите имаха възможността да наблюдават срещата едва ли не от гледната точка на всеки един играч на игрището.
Ходът на МОК за партньорство с Intel е част от усилията за привличане на по-младата аудитория.
„Средната възраст на традиционната телевизионна аудитория продължава да нараства. Младите хора потребяват чрез различни платформи и по различни начини”, казва Тимо Луме, управляващ директор по въпросите на телевизионното излъчване към МОК.
„Знаем, че тези технологии ще ангажират по-млада демография”, добавя той.
Технологиите така или иначе вече имат своето място на Олимпийските игри. През последните години, фотографите разполагаха с трийзмерни камери и подводни роботи, благодарение на които зрителите по света станаха свидетели на уникални кадри.