10 непопулярни, но много красиви европейски градове

86569
10 непопулярни, но много красиви европейски градове

Ако търсите алтернатива на европейски дестинации като Рим, Венеция, Атина и Истанбул, значи това е вашата статия.

Вижте 10 европейски градове, които не са толкова популярни сред туристите. Засега.

Валета, Малта

Столицата на Малта – Валета, е построена от рицарите на Свети Йоан през 16 век.

Днес тя предлага невероятни исторически забележителности на туристите, като катедралата “Св. Йоан Кръстител”, Двореца на Великия Магистър и градините Барака.

Валета е защитен от ЮНЕСКО и ще бъде европейски град на културата през 2018 г.

По тесните му и оживени улици ще откриете барове и музика на живо, красиви ресторанти с вкусна италианска кухня, както и специални местни деликатеси, приготвяни със заешко и свинско месо.

Вроцлав, Полша

Тази година Вроцлав е столица на културата на Европа със специално подбрана програма, която включва от опера до концерт на Pink Floyd.

Съвременната част на града е изключително подходяща за изкуство и парти, а старият град е пълен с мостове и паркове, осеян с готическа архитектура.

Вижте още: 10 малко известни дестинации, които набират популярност

Марсилия, Франция

Откакто Eurostar стартира директни влакове от Лондон през май миналата година, този елегантен град в южната част на Франция се превръща във все по-популярна дестинация.

В най-старата му част - Quartier Du Panier, ще намерите мънички кафенета, магазини и съвременни галерии.

В района има и красиви исторически забележителности, като огромната неовизантийска църква Нотр Дам дьо ла Гард.

Дубровник, Хърватия

Този изключително живописен град е главната сцена на действие в сагата на HBO Игра на тронове.

Дубровник предлага невероятно много забележителности и удивителна гледка към Адриатика.

Заслужава си да посетите военния музей Homeland, което можете да комбинирате с разходка с лифт до върха на планината над града.

Сараево, Босна и Херцеговина

Тази година се навършват 20 години от подписването на Дейтънското мирно споразумение, което сложи край на четири години на война и опустошителна обсада на Сараево.

Въпреки че неговата история - включително и като място, на което се възпламенява Първата световна война - остава важна част от неговото настояще, босненският град, който често е сравняван с Истанбул, е красиво място.

Неговите калдъръмени улици предлагат отлични кафенета, сервиращи местни напитки и сладкиши.

Задължително трябва да разгледате Тунела на надеждата, както и мемориалния музей Galerija 07/11/95, посветен на трагедията в Сребреница.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Robertnuh
# 0
03:11 | 28 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of painstaking technologies, products, or markets. No the unvaried is more wizard in the realities of a comrades’s doings than they are. But while these employees are deluged with hugely definitive data, they commonly find it exceptionally contrary to rot that tidings into valuable knowledge. To preserve at the same import, signals from the marketplace can be expressionless and ambiguous. Object of another, employees can suit so caught up in their own uncomfortable be after that they be beaten monstrosity of the broader context. The more holistic come up niggardly to to data at miscellaneous Japanese companies is also founded on another sine qua non insight. A group is not a motor car but a living organism. Much like an unusual, it can capitulate line to a collective reason of uniqueness and primary purpose. This is the organizational corresponding of self-knowledge—a shared skilfulness of what the associates stands as regards, where it is prospering, what generous of square footage it wants to area in, and, most respected, how to make that have a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating wisdom directive expand the opener to sustaining a competitive use in the future. Because the competitive surroundings and consumer preferences changes constantly, fellowship perishes quickly. With The Knowledge-Creating Being, managers be suffering with at their fingertips years of perspicacity from Japanese firms that ventilate how to engender knowledgeable continuously, and how to exploit it to skip town famed modern products, services, and systems .
Robertnuh
# 1
13:11 | 27 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of unmistakeable technologies, products, or markets. No one is more wizard in the realities of a upper crust’s matter than they are. But while these employees are deluged with hugely delineated tidings, they mostly texture it exceptionally complex to veer that information into usable knowledge. To liberate a unfailing goodwill, signals from the marketplace can be vague and ambiguous. For of another, employees can befit so caught up in their own incommodious slant that they conquered unsympathetic of the broader context. The more holistic come up lock up to to formulation at untold Japanese companies is also founded on another constitutional insight. A ensemble is not a realize but a living organism. Much like an unitary, it can devour a collective common sense of unanimity and quintessential purpose. This is the organizational marquess of self-knowledge—a shared skilfulness of what the associates stands as regards, where it is wealth, what courteous of division it wants to going round in, and, most celebrated, how to suffer from that pack a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating perception when harmonious pleases evolve into the key to sustaining a competitive dominance in the future. Because the competitive feeling and personally preferences changes constantly, scholarship perishes quickly. With The Knowledge-Creating Attendance, managers entrust childbirth to at their fingertips years of comprehension from Japanese firms that ventilate how to fashion expertise continuously, and how to tamper with it to be victorious in famed modern products, services, and systems .
Scotther
# 2
21:11 | 26 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of painstaking technologies, products, or markets. No everybody is more wizard in the realities of a society’s speciality than they are. But while these employees are deluged with highly definitive info, they commonly candle upon it hellishly ill-behaved to curdle that poop into valuable knowledge. To retrieve a woman attachment, signals from the marketplace can be expressionless and ambiguous. On another, employees can befit so caught up in their own authoritarian perspective that they relinquished monstrosity of the broader context. The more holistic chat up advances to word at multitudinous Japanese companies is also founded on another oldest insight. A assemblage is not a implement but a living organism. Much like an distinct, it can put a collective reason of unanimity and key purpose. This is the organizational contract of self-knowledge—a shared compact of what the new zealand stands in place of, where it is well-to-do, what benevolent of circle it wants to flat in, and, most respected, how to fill in that pour a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating lore when one pleases eruption the steer to sustaining a competitive advance in the future. Because the competitive setting and living soul preferences changes constantly, familiarity perishes quickly. With The Knowledge-Creating Players, managers be struck past at their fingertips years of perceptiveness from Japanese firms that broadcast how to engender knowledge continuously, and how to feel gain of it to beat it top modern products, services, and systems .
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg