Всеки ден ни заливат реклами отвсякъде.

Някои от тях са много „заразителни“ и не можем да се отървем от песента или слогана им. Други са направо дразнещи. А някои реклами са произведение на изкуството – нямаме нищо против да ги гледаме отново и отново.

Това са 10 от най-успешните рекламни кампании в света:

Where’s the Beef? (“Къде е говеждото?“)

През 80-те McDonald’s, Burger King и Wendy’s са в жестока конкуренция.

Wendy’s решават да наблегнат на количеството на месото с рекламата „Къде е говеждото?“. Клара Пелер изрича тази фраза в рекламата, когато й показват продукт на конкурентна верига, намеквайки, че бъргърите в другите заведения имат много малко месо.

Absolut _______

През 80-те години шведката компания имала 2.5% дял на американския пазар.

Тук се намесва нюйоркската рекламна компания TBWA. След тяхната реклама с бутилката (всъщност около 1500 версии на рекламата) Absolut става много популярна напитка. През 2000 година не само, че количеството водка, което пият американците се е увеличило, но половината от вносната водка е Absolut.

Miller Lite - Tastes Great, Less Filling

През 7-те години Miller прави реклама на нова бира. Тази бира имала по-малко калории и по-малко алкохолно съдържание.

Те наемат различни спортни звезди, за да създадат „мъжествен“ образ на бирата и успяват – през 80-те години продажбите на компанията вече са се умножили по 4.

Volkswagen - Think Small

След Втората световна война, компанията била популярна в Европа, но не и в САЩ.

Тогава се появяват минималистичните й реклами, които са голям хит и които са цял жанр днес.

Диамантите са вечни

Не винаги е било прието брак да се предлага с диамантен пръстен. За това е отговорна компанията DeBeers.

Техните реклами със слогана „Диамантите са вечни“ свързат скъпите камъни с любовта, брака и романтиката. Тази връзка съществува в обществото и до днес.

Got Milk?

Тази реклама тръгва през 1993 година от Бордът на млекопроизводителите в Калифорния, които вече усещали силна конкуренция от производителите на безалкохолни напитки. За да направят млякото отново популярно, те започват тази рекламна кампания.

McDonalds - Заслужаваш почивка

McDonalds има много успешни реклами. Техният слоган “I’m Lovin’ It” е световноизвестен.

През 70-те и 80-те години най-известни са били рекламите „Заслужаваш почивка“.

Don’t Leave Home Without It

American Express пуска този слоган през 1975 година.

Идеята е, че това е картата, на която винаги може да се разчита и няма да ви остави в беда. В клиповете участват редица знаменитости.

Mastercard - Безценно

Първата реклама от този цикъл е от 1997 година. В нея мъж и синът му отиват на бейзболен мач. Изброяват се покупките и цените им. Те харчат 18 долара за пуканки, напитки и билети. Кулминацията е накрая, когато става ясно, че прекараното време заедно за бащата и сина е безценно. За всичко друго има Mastercard.

Сюжетът на рекламата има хиляди пародии по света.

Nike - Just Do It

В края на 70-те и началото на 80-те години Nike не е била гигантът, който е днес. Тя е била на второ място в САЩ след Reebok.

Nike таргетира елитни спортисти и маратонци, а Reebok таргетира по-широка публика. По това време се появява слогана Just Do It.

Виж още: 10 рекламни партньорства, които приключиха зле

Той е запомнящ се, а маратонките и дрехите на фирмата изглеждат елегантно, независимо дали бягаш 15 км или седиш пред телевизора.

Между 1988 и 1998 година продажбите на компанията се изстрелват от по-малко от 1 млрд. долара до над 9 млрд. долара на година.