Всички се оплакваме от пътищата в България, но те са направо цивилизовани в сравнение с някои други, като номер 6 или номер 1 в този списък.

Преминаването на някои от тези пътища е равносилно със супер екстремен спорт.

Вижте ги:

6. Магистрала Лена ще повреди колата ви



Когато шофьорите казват, че тук са затънали до ушите в кал, те говорят буквално.

Тя се намира в район Якорута, Русия, и е построена през 50-те години, за да свърже столицата на района Якутск с транс-сибирската магистрала. Най-близката жп гара е на 1280 км. Така че е трябвало да се построи магистрала, но тъй като затънтените сибирски провинции не били приоритет на Москва, властите решили просто за издълбаят един черен път до близката река и да го обозначат на картата като магистрала Лена М56.

През зимата това е ОК. Якутск е най-студеният град на земята с температури от порядъка на -40 градуса. При такъв студ пътят няма кал, тя замръзва и по нея може да се пътува що-годе комфортно, с цели 70 км/час.

Обаче през лятото, когато температурите стигат 30 градуса и непрекъснато вали? И не мислете, че това път, който почти никой не употребява – напротив, тъй като няма друга алтернатива, тук стотици коли затъват всеки ден, а пътуването продължава с дни.

Понякога ситуацията става достойна за филм за оцеляване в екстремни условия. Закъсали с дни хора разбиват колите на други, за да се доберат до храна или място за преспиване. Една жена е родила в автобус, който е закъсал, а тук не можеш да се обадиш и да извикаш линейка.

Между другото линейките никога не идват до тук, защото при всички положения ще закъснеят и рискуват ужасен бой от хората.

5. Уинстън Чърчил Авеню минава през летище

Ако мислите, че минавате през скапан район, докато отидете на работа – опитайте се да минете от тук. Този път минава през... летище.

Гибралтар е камениста държава в Испания, която поради някакви причини принадлежи на Великобритания. По време на Втората световна война, тук построили летище за граждански и военни цели. Както казахме, земята е много камениста и летището заело единственото равно място. Така нямало много място за шосе.

Те обаче построили пътя тъй или иначе, като любезно помолили автомобилисти и пилоти да се изчакват.

Това е единственото шосе, което свързва Гибралтар с Испания и съответно е най-натовареното.

Всеки път, когато каца самолет, движението се спира за 10 минути. Това естествено, прави огромно задръстване. Фактът, че центърът е на 600 метра от летището не помага.

В момента властите строят тунел, но са им били необходими 70 години в тази ситуация, за да вземат решения за тунела.

4. Тунел Гуолинг

Намира се близо до китайско селце, до което до 1971 г, е можело да се стигне само по планинска пътека, известна като „стълбата“. Тя била само едни стъпала по скалата без парапети или каквито и да е съоръжения за сигурност. На хората от селото Гуллинг обаче им писнало да се правят на Индиана Джоунс всеки път, щом тръгнат за града. Така, след като през 1972 г. правителството отказало да финансира строителство на път, 13 местни мъже тръгнали сами да копаят тунел в стената.

Те нямали експлозиви и трябвало да ползват само чукове.

След 6 години работа и няколко човешки жертви, Гуолинг имал тунел от около 1600 метра. Това бил един тунел на груби завои и опасности.

Бил ужасно тесен, като едва можели да се разминат две коли, а нямало никакви предпазни мантинели към пропастта надолу. Когато бил отворен през 1977 г, го нарекли пътя, на който не можете да си позволите да сгрешите.

От тогава са били правени няколко опита за подобряване на сигурността, но тъй като това е доста отдалечен район, властите не се стараят много.

3. Ханшин експрес минава през сграда

Не е лесно да строиш магистрала в Япония – едно от най-гъсто-населените места в света. Небостъргачи ти се натъкват на пътя непрекъснато. И какво правите когато се оказва, че няма от къде другаде да мине пътя, а не ви се иска да събаряте сграда?

Ами правите дупка в средата на сградата и оставяте пътя да мине от там.

Японците не оставят някакви подробности да им развалят плановете.

Така в средата на 80-те в Осака започнал план за строителство на този експресен път. След като собствениците на сградата отказали да се преместят, след 5 г. преговори, се стигнало до откаченото решение.

Двете структури всъщност не се докосват, защото магистралата минава като мост през дупката през сградата. Собствениците на сградата вземат наем за магистралата, която официално е отбелязана като наемател на етажи 5,6 и 7. Не се знае какво ще стане, ако магистралата не си плати наема.

Хората на 4-ия етаж не се оплакват от шум или вибрации, тъй като магистралата е напълно звукоизолирана.

2. Мост Чеспийк Бей минава под водата

Това е един от най-дългите мостове на света. Трябвало да премине през 37-те километра на залива. Оказало се, че е опасно да се построи толкова дълъг мост. Появили се идеи за това мостът да преминава в изкуствени острови или тунели, но когато видели цената на тези проекти инвеститорите се изсмели. Щатската флота пък се оплакала, че трябва по някакъв начин нейните кораби да излизат от залива.

Така се стигнало до решението мостът да преминава в тунел.

Мостът е отворен през 1964 година и веднага бил обявен за едно от 7-те чудеса на модерния свят.

Той има и 4 изкуствени острова и два тунела по 1.6 км. Таксата за минаване по него е 12 долара, той си има собствена полиция и управление.

Сред недостатъците са това, че има много малко места за обратен завой, а при инцидент може да бъдете затворени там до часове. Най-лошото обаче е, че при силни ветрове е имало случай на коли, преобърнати във водата.

1. Магистрала Каракорам се опитва да ви убие по различни начини

Тя свързва Пакистан с Китай. Пътят е дълъг 1280 км и се намира на огромна надморска височина. Строителството му е било тежко и е отнело 20 години. Пътят е отворен през 1986 година.

Тук чести има свлачища и наводнения, които могат да запратят колата ви в бездната. Освен това трябва да внимавате за терористи. Понякога се случвало пътуващите да бъдат нападани от леопарди. На всичко отгоре заради голямата надморска височина на много хора им става лошо от липсата на кислород.