България е класирана на 49-о място по степен на застъпеност на международните търговски вериги в изследване, направено сред 61 страни. Едва 14.8% от водещите двеста и петдесет световни търговски вериги са представени у нас, сочи проучване на CBRE.

За сравнение, северната ни съседка Румъния е значително пред нас в направената класация, като заема 39-а позиция с 21 водещи търговски вериги, застъпени в страната.

Сред страните от Централна и Източна Европа напълно логично, в съответствие с размера на икономиката си и интереса на международните вериги, се нарежда Русия, която заема престижната 10-а позиция.

Втора сред страните от ЦИЕ е Полша, където са застъпени 36%, следвана от Чехия с 33% и Унгария с 27% от водещите вериги. В Словакия и Украйна са представени 19% от най-големите търговски вериги в света.

Първото място в класация се заема от Великобритания с 55%, следвана от Испания с 51%, Франция с 49%, Германия с 47% и Италия с 45%. Китай също се нарежда в челната деветка на класацията с 40% от водещите световни вериги, представени в страната.

Въпреки че САЩ е най-големият световен пазар за търговските вериги, най-голямата световна икономика заема едва 11 позиция след Русия, като това се обяснява с изключително силното въздействие на малко на брой големи търговски вериги, които правят навлизането на пазара изключително трудно.

Това предопределя и засиления интерес от страна на водещите търговски вериги към развиващите се пазари, накъдето са насочени и основните им инвестиции.

В класацията участват 52 американски търговски вериги, 41 от които са представени в Канада, а 39 във Великобритания.

Представянето на търговските вериги в петте най-големи икономики - САЩ, Япония, Германия, Франция и Китай, би дало достъп на търговците до 57% от световния вътрешен продукт, сочи още направеното проучване.

Последното място в класацията се заема от Виетнам, Перу и Пакистан.