Фернандо Алонсо е най-доброто рекламно лице измежду всички пилоти от Формула 1 във втора поредна година, показва проучване на Repucom.

Тридесет и три годишният испанец ще пропусне първото състезание за сезона, което ще се проведе в Мелбърн на 15 март, след като миналия месец получи сътресение на мозъка при катастрофа по време на тестове.

По отношение на рекламите той изпреварва бразилеца Фелипе Маса, германеца Себастиан Фетел и британеца Люис Хамилтън в класацията на базираната в Германия Reoucom, която изчислява разпознаваемостта и възприятието на знаменитостите.

Алонсо е познат на 98% от жителите на Испания и е популярен в Латинска Америка, според Найчджъл Гийч от Repucom. Това, че Алонсо използва социалните медии, засилва привлекателността му за рекламодателите.

Вижте още: Всеки пост на Роналдо във Facebook е на стойност 143 750 долара

“Той няма да бъде на първото състезание, но хората ще говорят за него,” казва Гийч.

Профилът на Алонсо е маркетингов импулс за McLaren, към която той се присъедини отново от Ferrari след края на миналия сезон, казва Гийч. Сред спонсорите на отбора са Exxon Mobil Corp. и италианската компания за кафе Massimo Zanetti Beverage Group SpA.

McLaren има място за още лога на компании на болидите си, но няма да продава рекламно място “за малко пари,” заяви председателят на отбора Рон Денис миналия месец, според autosport.com.

Самият Алонсо пък има лични рекламни договори с компанията за слънчеви очила Oakley Inc. и испанската марка часовници Viceroy, според неговия уебсайт.