Mercedes изостава все повече зад лидерите на пазара на луксозни автомобили, пише Bloomberg.

Луксозната марка, която изпитва затруднения от непоследователната си стратегия в Китай, слабия ръст на продажбите на по-евтините си модели и остаряващата S-Класа, вече е на трето място сред луксозните автопроизводители и изостава все повече след втория. Разликата в продажбите между Mercedes и Audi, която е част от Volkswagen AG, е нараснала повече от два пъти за година, което осуетява обещанието на главния изпълнителен директор Дитер Цетше да си върне първото място.

Базираната в Щутгарт Mercedes е доставила 964 900 леки автомобила и SUV-та в световен мащаб за първите девет месеца на 2012 г. Това представлява ръст от 5%, но той не е достатъчен, за да не изостава марката от конкурентите си. Mercedes изостава зад Audi със 132 600 автомобила, в сравнение с 53 900 година по-рано. Разликата с лидера в сегмента BMW нараства до 41%, или 145 000 автомобила, според данни на самите автопроизводители.

През септември 2011 г. Цетше постави цел Mercedes да стане отново най-продаваната и печеливша луксозна марка автомобили до 2020 г. Тогава той обяви , че е невъзможно марката да приеме да е на трето място.

Mercedes изостава, след като изгуби челната си позиция от BMW в сегмента на луксозните автомобили през 2005 г. Продажбите на Mercedes се очаква да нараснат с 19% през тази година, докато ръстът при BMW се очаква да е 31%, а при Audi 70% според IHS Automotive estimates.

Изоставането се отрази и на цената на акциите на Daimler. Книжата на компанията поскъпват с 12% за последните 12 месеца. За сравнение ръстът при BMW е 18%, а при Volkswagen 44%.

Цетше се опитва да обърне тази тенденция, като добавя по-евтини компактни модели, между които купе с четири врати и SUV, с цел привличането на по-млади купувачи.

Daimler планира да пусне най-малко пет компактни модела в следващите години, които ще се конкурират с модели като BMW първа серия и Audi Q3 SUV.

Mercedes също така трябва да увеличи ръста на продажбите си в Китай, който е 6.7% през тази година, в сравнение с ръст от над 30% при BMW и Audi.