Ниско количество мазнини. Без първоначална вноска. Мисията изпълнена. От време на време хората, които създават даден продукт чувстват, че трябва да нарисуват картинка, която не е непременно истинска, за да примамят неподозиращите потребители.

Независимо дали става въпрос за намалена цена или актьор облечен в престилка, който дава "професионалното си мнение", подвеждащата реклама има множество форми и като че ли води началото си от Каменната ера, когато неандерталец е възхвалявал копие "за невероятния му захват" и подобрената му с „35% точност."

В САЩ не минава и седмица без дело срещу някоя компания или уреден извънсъдебно иск. Ето някои случаи на подвеждаща реклама:

1. Лекарството Airborne

Airborne твърди, че подобрява имунната система със седем екстракта от билки и патентована смесица от витамини, електролити, аминокиселини и антиоксиданти". Всичко това изглежда прекалено добро, за да е истина.

Така се и оказва.

В иск на стойност 30 млн. долара, заведен от Федералната комисия по търговия на САЩ, се твърди, че няма правдоподобни доказателства, че продуктите Airborne ще намалят силата или продължителността на настинките, или пък ще са от полза на хора, изложени на бактерии на многолюдни места."

2. Powerade

Войната между Pepsi и Coca-Cola достигна нови висоти, когато двете компании противопоставиха енергийните си напитки в дело, заведено от Pepsi.

Coca-Cola беше привикана в съда заради твърденията в рекламната кампания на Powerade, че напитката е по-добра поради двата електролита калций и магнезий, липсващи в напитката Gatorade на Pepsi.

В крайна сметка Powerade спечели делото.

3. Target

Въпреки че вече навлизаме във второто десетилетие на 21-и век, понятието „органичен" все още се смята за неясно, като се има предвид колко често се злоупотребява с него.

Част от вината е в етикета „органично" на соевото мляко от марката Silk, което вече не се произвежда и използваните от компанията Target печатни реклами, които погрешка повтаряха това твърдение.

Срещу компанията беше заведено дело, след като става ясно, че Silk тихомълком е било преместено в категорията "натурални". Делото все още тече.

4. Nike

Гръцката богиня на победата не би била първият избор на символ за Марк Каски за компанията, обвинена че използва така наречените суетшопове в производството си.

След като от Nike опровергаха обвиненията, че толерират условията на работа в суетшоповете в азиатските страни посредством съобщения до медиите, реклами и директни писма Каски завежда дело твърдейки, че компанията е излъгала в отговора си, което представлява подвеждаща реклама.

След като няколко разследвания установиха, че Nike сключва договори с чужда фабрики със занижен контрол, Калифорнийският върховен съд отсъди в ущърб на компанията.

Двете страни впоследствие се споразумяха извън съда.

5. Procter & Gamble

В реклама на Pantene Pro-V излъчвана в Китай се твърди, че шампоанът съдържа аминокиселини, които заздравяват косата до живот и я правят до 10 пъти по-здрава.

Следват множество оплаквания по отношение на съмнителните твърдения в рекламата.

Подобно разминаване има и в реклама Procter & Gamble, в която се казва, че кремът за кожа я прави да изглежда с "12 години по-млада."