Най-скъпите марки в света през 2020 г.

2349
Най-скъпите марки в света през 2020 г.

© Pixabay.com

Amazon запази лидерската си позиция сред най-скъпите марки в света, увеличавайки стойността на своята марка с близо една трета - до 415.9 млрд. долара, в сравнение с преди година, според най-новата класация на консултантската компания Kantar.

Ежегодната класация BrandZ Top 100 подрежда компании, комбинирайки пазарната им капитализация и резултатите от проучване сред повече от 3.8 милиони потребители по света.

Apple се нарежда на второ място в класацията, като марката й се оценява на 352.2 млрд. долара, докато челната тройка се оформя от Microsoft, чиято марка струва 326.5 млрд. долара.

Тази година софтуерният гигант изпреварва Google, която остава на четвърта позиция. Възходът на Microsoft се дължи отчасти на засилената употреба на софтуера Microsoft Teams от хората, които работят от вкъщи по време на пандемията от коронавирус, според доклада.


Новината за пандемията от COVID-19 доведе до поевтиняване на акциите на компаниите през март, цените на тези за онлайн търговия обаче - като Amazon, скочиха през април със затварянето на физическите магазини.

“Това, че потребителите разчитаха на доставките по домовете по време на пандемията, натовари допълнително логистичните способности на Amazon, но и потвърди нейната сила,” се казва в доклада на Kantar.

Alibaba заема шестото място в класацията BrandZ, като марката се оценява на 152.5 млрд. долара, или с 16% повече, в сравнение с предходната година. Оценката на марката на JD.com пък скача с 24%, до 25.5 млрд. долара, според Kantar.

Коя е най-щастливата страна в света за трета поредна година?Финландия е обявена за най-щастлива страна в света за трета поредна година от Световния доклад за щастие (World Happiness Report)

“Стойността на марките, които дават на хората възможност да се справят с живота, използвайки дигитални устройства и увеличават удобството и комфорта, като цяло нараства или най-малко се представят по-добре от средното ниво за тяхната категория,” се казва в доклада.

Марките също така са по-добре позиционирани да оцелеят в тази финансова криза, отколкото са били през 2008-2009 г., според Дейвид Рот, председател на BrandZ. “Компаниите разбират важността на това да се инвестира в изграждането на марката и в резултат на това са по-силни и по-устойчиви,” каза той пред CNBC.

Китайската компания за споделяне на видеа TikTok е най-високо класираният нов член на класацията с оценка от 16.9 млрд. долара, изпреварвайки марки, като KFC, Uber и Adidas.

“TikTok е една от най-вълнуващите и изобретателни марки, които сме виждали от доста време,” казва Елспет Чунг, ръководител на глобалната дейност в Kantar. Стойността на притежаваната от ByteDance марка все още е доста по-малка от тази на Instagram, която се оценява на 41.5 млрд. долара от Kantar, както и от на Facebook.

Общата стойност на 100-те марки в класацията достига 5 трлн. долара, или с 5.9% повече, в сравнение с предходната година. Преди пандемията тяхната обща стойност се очакваше да нарасне с 9%, според Kantar.

Класацията BrandZ е поръчана от рекламния гигант WPP и се изготвя от Kantar. За изготвянето й са оценени над  17 000 марки в 51 държави. Проучването сред по-голяма част от потребителите е осъществено онлайн в рамките на една година, като някои групи с по-ниски доходи са анкетирани лично.

Ето и кои са 10-те най-скъпи марки в света:

1. Amazon - 415.85 млн. долара

2. Apple - 352.20 млн. долара            

3. Microsoft - 326.54 млн. долара                          

4. Google - 323.60 млн. долара                          

5. Visa - 186.80 млн. долара                         

6. Alibaba - 152.52 млн. долара                          

7. Tencent - 150.97 млн. долара                          

8. Facebook - 147.19 млн. долара                          

9. McDonald’s - 129.32 млн. долара                          

10. MasterCard - 108.12 млн. долара    

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg