Бойкотът изтри 7 млрд. долара от състоянието на Марк Закърбърг
Марк Закърбърг обедня със 7.2 млрд. долара, след като редица компании изтеглиха рекламата си от мрежата от социални медии на Facebook Inc.
Акциите на Facebook поевтиняха с 8.3% в петък, което беше най-големият еднодневен спад от три месеца, след като Unilever - един от най-големите рекламодатели в света, се присъедини към други марки в бойкота на рекламите в социалната мрежа.
От Unilever обявиха, че ще спрат да плащат за реклама в приложенията на Facebook тази година.
Спадът в цената на акциите изтри 56 млрд. долара от пазарната стойност на Facebook и намали състоянието на Закърбърг до 82.3 млрд. долара, според индекса на милиардерите на Bloomberg.
Той също така падна с едно място в класацията на милиардерите и вече заема четвъртата позиция, след като беше изпреварен от шефа на Louis Vuitton Бернар Арно.
Редица компании - от Verizon Communications Inc. до Hershey Co, също спряха да рекламират в социалните медии, след засилващото се недоволство около това, че Facebook не успява да се справи с разпространението на словото на омразата и дезинформацията в платформата.
От Coca-Cola Co. обявиха, че спират платената реклама във всички социални медии най-малко за 30 дни.
Закърбърг реагира в петък, като обяви, че компанията ще обозначава всички предизборни постове с линк, подканящ потребителите да разгледат новия й центъра за предизборна информация.
Facebook също така разшири определението за слово на омразата, което е забранено, добавяйки клауза, с която се забраняват рекламите, в които се внушава, че населението от определена демографска група е опасно.
“Няма изключения за политици в нито една от мерките, които обявявам днес,” каза Закърбърг.