Да напускате работа, след като сте посветили не една година на нея, винаги е трудно.

Ако все пак сте взели такова решение, не бива да го игнорирате.

Как да облекчите процеса и за двете страни - съвети дава психологът Романа Таланова.

Съвет 1: Решете се
Зрелият и отговорен човек умее да взема решения. Това умение е важно при приключването на трудови отношения. Всяко ваше решение, дори и то да е напускане, трябва да бъде претеглено окончателно.

Не използвайте предизвестието като начин да оказвате натиск върху управленското ниво. Ако искате повишение на заплатата, търсете цивилизовани средства.

Съвет 2: Не пренебрегвайте сроковете
Не напускайте внезапно. Следвайте законовите стъпки. Това ще ви позволи да регулирате по-добре работните процеси. Ако работното ви място е специфично, търсенето на заместник може да се окаже трудна задача. Най-малкото ще изисква обучение и предаване на задълженията от ваша страна.

Съвет 3: Обсъдете въпроса на четири очи
Първият човек, на който трябва да съобщите решението си за напускане, трябва да бъде човек от администрацията. Не колегите ви!

7 навика, които спъват кариерата ниИскате ли да изведете кариерата си на следващото ниво?

Съвет 4: Дръжте се на ниво
Ако не харесвате работата си, шефа или пък колегите, не забравяйте за тактичността и правилата на деловия етикет.

Съвет 5: Прехвърлете адекватно делата си
Някои шефове отказват да поемат задачите от служителите си, тъй като по този начин ги задържат на работното място. Не се поддавайте на натиск. Следвайте законовите разпоредби и напуснете с финес.