Приходите от музика в световен мащаб достигат 26 млрд. долара през 2021 г.

© Pixabay.com
През 2021 г. приходите от музика в световен мащаб отчитат най-големия си ръст от над две десетилетия насам, подпомогнати от изпълнители, като BTS, Тейлър Суифт и Адел.
Приходите нарастват с 18.5% до 25.9 млрд. долара през миналата година, което е най-високото ниво, откакто започва да се води подобна статистика през 90-те години.
В основата на ръста са стрийминг услугите, които са имали 523 милиона платени абонати, в сравнение с 443 милиона през 2020 г.
Стриймингът вече съставлява 65% от общите приходи, като CD-та, винилови плочи и касети допринасят с 19%, а изтеглянията на музика – с 4%.
Останалите 11% са смесица от плащане на авторски права и лицензиране на музика за филми, телевизионни предавания и реклами, посочва BBC.
Изнесените данни означават, че индустрията може да се похвали ръст на приходите в седма поредна година, според Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI).
Въпреки че стриймингът е двигателят на възстановяването на индустрията, приходите нарастват във всички формати, с изключениe на дигиталните изтегляния през миналата година.
Продажбите на CD-та бележат ръст за първи път от началото на хилядолетието, а приходите от продажба на винилови плочи скачат с 51%.
Най-голямата музикална компания излиза на борсата с оценка от 33 млрд. евроUniversal, която държи правата на някои от най-популярните изпълнители в света, като The Weeknd, Били Айлиш, Пост Малоун и Тейлър Суифт, ще се превърне в публична компания
Общите приходи от стрийминг се увеличават до 16.9 млрд. долара.
От началото на инвазията в Украйна всички звукозаписни компании, представлявани от IFPI, са преустановили временно дейност в Русия, която е петият най-голям музикален пазар в Европа.
Русия обаче допринася с едва 1.3% от приходите в световен мащаб (около 336 млн. долара), което означава, че този ход няма да окаже сериозно въздействие върху глобалната музикална индустрия.
Южнокорейската група BTS е най-продавана във втора поредна година, след като оглави класацията Billboard в САЩ на три пъти и получи номинация за Грами за вдъхновения си от Майкъл Джаксън сингъл Butter.
Американката Тейлър Суифт запазва второто си място от миналата година, а челната тройка се оформя от Адел.
Четвъртият албум на Адел - 30, е бил и най-популярен през миналата година, като от него са продадени 4.7 милиона копия. Най-популярният сингъл за годината пък е Save Your Tears на The Weeknd.
Българският бизнес
- Жилищен кредит с фиксирана лихва в евро за първите 10 г. от Пощенска банка
- Зелената кауза на Yettel ще помага на потребителите да живеят по-устойчиво
- Payhawk Green помага на компаниите да вземат по-устойчиви решения