През 2021 г. приходите от музика в световен мащаб отчитат най-големия си ръст от над две десетилетия насам, подпомогнати от изпълнители, като BTS, Тейлър Суифт и Адел.

Приходите нарастват с 18.5% до 25.9 млрд. долара през миналата година, което е най-високото ниво, откакто започва да се води подобна статистика през 90-те години.

В основата на ръста са стрийминг услугите, които са имали 523 милиона платени абонати, в сравнение с 443 милиона през 2020 г.

Стриймингът вече съставлява 65% от общите приходи, като CD-та, винилови плочи и касети допринасят с 19%, а изтеглянията на музика – с 4%.

Останалите 11% са смесица от плащане на авторски права и лицензиране на музика за филми, телевизионни предавания и реклами, посочва BBC.

Изнесените данни означават, че индустрията може да се похвали ръст на приходите в седма поредна година, според Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI).

Въпреки че стриймингът е двигателят на възстановяването на индустрията, приходите нарастват във всички формати, с изключениe на дигиталните изтегляния през миналата година.

Продажбите на CD-та бележат ръст за първи път от началото на хилядолетието, а приходите от продажба на винилови плочи скачат с 51%.

Най-голямата музикална компания излиза на борсата с оценка от 33 млрд. евроUniversal, която държи правата на някои от най-популярните изпълнители в света, като The Weeknd, Били Айлиш, Пост Малоун и Тейлър Суифт, ще се превърне в публична компания

Общите приходи от стрийминг се увеличават до 16.9 млрд. долара.

От началото на инвазията в Украйна всички звукозаписни компании, представлявани от IFPI, са преустановили временно дейност в Русия, която е петият най-голям музикален пазар в Европа.

Русия обаче допринася с едва 1.3% от приходите в световен мащаб (около 336 млн. долара), което означава, че този ход няма да окаже сериозно въздействие върху глобалната музикална индустрия.

Южнокорейската група BTS е най-продавана във втора поредна година, след като оглави класацията Billboard в САЩ на три пъти и получи номинация за Грами за вдъхновения си от Майкъл Джаксън сингъл Butter.

Американката Тейлър Суифт запазва второто си място от миналата година, а челната тройка се оформя от Адел.

Четвъртият албум на Адел - 30, е бил и най-популярен през миналата година, като от него са продадени 4.7 милиона копия. Най-популярният сингъл за годината пък е Save Your Tears на The Weeknd.