Ако има американци, които някога са се чудили защо цената на автомобилната им застраховка е обвързана с това колко примерни шофьори са, те биха могли да попитат Джордж Джоузеф за това. Историята на Джоузеф може също така да обясни защо се получава отстъпка, когато човек си купува къща и автомобилна застраховка от една и съща компания.

Когато автомобилното застраховане започва да навлиза масово след Втората световна война, всички плащали едни и същи застраховки, независимо от това колко примерни шофьори са.

Джоузеф, който по онова време, за разлика от повечето работещи в сферата на застраховането, бил се занимавал с актюерска дейност, осъзнал, че този подход е изцяло погрешен. Той използвал статистическите данни, за да докаже, че шофьорите, които са причинявали пътни произшествия и са нарушавали закона за движение по пътищата, трябва да плащат по-скъпи застраховки в сравнение с тези, които са изрядни шофьори.

Това прозрение се оказва от ключово значение за огромния успех на Джоузеф в застрахователната индустрия като десетилетия след него той дори може да се похвали, че е милиардер. Джоузеф също така не е какъвто и да е милиардер — на 95-годишна възраст той официално е най-възрастният милиардер в САЩ. От Forbes оценяват личното му състояние на 1.6 млрд. долара.

Според биографията на Джоузеф, публикувана на уебсайта на основаната от него компания Mercury Insurance, той е олицетворението на американската мечта — класическата история на успеха от 20-и век. Джоузеф, който е син на ливански имигранти, израства по време на Голямата депресия в Западна Вирджиния. Неговият баща работел като миньор и като продавач в магазин; семейството му също така отглеждало свине и кокошки. Те изпитвали затруднения, но оцелявали, е казвал Джоузеф.

Най-сигурният начин за стабилен живот по онова време била армията, затова Джоузеф се записал доброволно във военновъздушните сили на САЩ, точно преди страната да влезе във войната. Когато САЩ се намесва във войната, Джоузеф участва в 50 летателни мисии в Северна Африка и Италия. Заради афинитета си към математиката, Джоузеф станал навигатор на своята военна част.

Същият този набор от умения му помага да влезе в Харвардския университет след края на войната. Той успява да се дипломира само за три години, а скоро след това си намира актюерска работа в застрахователната индустрия, следвайки страстта си към математиката.

Самата работа обаче не му носела такова голямо задоволство. Според биографията на сайта на Mercury, след като прекарал няколко години в индустрията "Джоузеф решил, че може да създаде нова система като основе застрахователна компания, която използва различни фактори, за да формира справедливи цени на застраховките за най-различни шофьори."

В крайна сметка той успява да набере впечатляващите 2 млн. долара (над 16 млн. долара в днешни пари), за да основе новата си компания Mercury Insurance. Застрахователят продава първата си полица на 1 април 1962 г. в Калифорния.

"Нарекохме компанията Mercury (Меркурий), защото искахме да сме бързи и пъргави като покровителя на търговците," казва Джоузеф. "Той също така отговарял за доставянето на добри новини на хората на Земята, а това е точно нещото, което правим всеки ден за клиентите на Mercury."

Според Рон Хойт, преподавател по управление на риска в Университета на Джорджия, математическата квалификация на Джоузеф му дала предимство в индустрия, която основно била създадена от хора, които продавали застраховки.

Джоузеф също така е пионер в пакетното предлагане на застраховки за автомобили и жилища. Той успешно забелязва, че "хората имали най-различни застрахователни нужди," и извлича ползи от това.

Mercury излиза на борсата през 1985 г., а пазарната й капитализация днес възлиза на 3.3 млрд. долара. Компанията в момента е сред 30-те най-големи застрахователи в света.