Тези компании печелят от мързела на хората
В днешно време на човек може да му се разминава това, че е мързелив.
Може да ви доставят храна вкъщи, можете да изпращате мръсните си дрехи за пране и дори можете да повикате някой да сглоби най-новата ви покупка от IKEA.
Разбира се, всичките тези удобства си имат цена. Това е лошо за портфейла ви, но е хубаво за компаниите, които ги предлагат.
Вижте няколко компании, които печелят пари от мързела на хората:
Фитнесите печелят най-много пари, когато не се появявате да тренирате
Фитнесите си имат начини да ви подлъжат да си купите членски карти за различни периоди от време. Половината от хората, които си купуват такива карти, обаче хвърлят парите си на вятъра.
Това е лоша новина за тях, но добра новина за фитнес индустрията.
Фитнесите печелят пари, когато си купите членска карта за определен период от време, а не когато ходите в залата и тренирате, което им позволява да изкарват печалба от вашия мързел.
GrubHub Seamless залага, че хората ще са прекалено заети, за да се занимават с готвене
Компанията, която дава възможност на клиенти да похарчат 11 000 долара за доставки на суши, се възползва от хора, които са прекалено мързеливи, за да готвят или дори да отидат до ресторанта.
Това е доходоносен бизнес, както показват документи, подадени във връзка с IPO-то на компанията. GrubHub, която се сля с конкурентната компания за доставка на храна Seamless през 2013 г., е генерирала 100 млн. долара приходи за миналата година.
Вижте още: Мразите ли да подреждате гардероба? Вижте това изобретение
Кабелните оператори разчитат на това, че няма да си правите труда да сменяте доставчика
Обаждането в кабелната компания и договарянето на по-добри условия може да ви спести доста пари всеки месец и е по-малко болезнено, отколкото си мислите.
Това важи и за сменянето на доставчика, когато цените ви се покачат.
Повечето хора обаче не отделят време за нито едно от двете неща (ако трябва да сме честни, кой обича да се обади и да го оставят да чака на телефона, а след това да чака и техници), така че на компаниите им се разминава това, че таксуват с по-високи цени.
Keurig дава възможност на клиенти си да влагат минимални усилия в направата на кафе
С машините на компанията за единични дози кафе е изключително лесно човек да си приготви ободряващата напитка. Слагате капсула с кафе, натискате копче и готово.
Въпреки че са критикувани за количеството боклуци, които генерират, а създателят им е споделял, че съжалява за това, че е измислил капсулите, тези машини носят сериозни приходи на Keurig.
През 2015 г. компанията е генерирала 4.5 млрд. долара приходи.
Големите банки разчитат на това да ползвате техните банкомати, дори и ако не сте техен клиент
Дали от мързел или от невежество, продължаваме да плащаме такси за ползването на банкомат.
В САЩ клиентите на традиционните "големи банки" плащат две такси, ако не използват банкоматите на тяхната банка. Една от банкомата на чуждата банка заради привилегията да теглят пари в брой и една от собствената им банка заради това, че са излезли от мрежата й.
Благодарение на тази двойна такса в момента потребителите в САЩ плащат рекордните 4.52 долара средно всеки път, когато теглят пари от банкомат на друга банка.
От Fitbit знаят, че трябва да следите тренировките си
Ако хората не бяхме мързеливи по природа, нямаше да се нуждаем от тракинг устройства, които имат за цел да ни мотивират да спортуваме.
Производителят на гривните Fitbit знае, че хората няма да ходят по няколко километра на ден допълнително само заради ползите за здравето от това — те имат нужда от начин да го превърнат в игра.
Компанията извлича сериозни финансови ползи от това. Проходите й достигнаха 745 млн. долара през 2014 г. Наскоро анализатори поставиха под въпрос способността на Fitbit да се конкурира с компании като Apple.
Uber разчита на вероятността да изберете лесния път до вкъщи
Не искате да ходите пеша или пък да чакате обществен транспорт?
Uber може да се погрижи за вас, въпреки че цената на услугата може да нарасне, ако много други хора търсят превоз в същото време.
Бизнес моделът на компанията предполага, че хората са достатъчно мързеливи, за да използват услугата така или иначе - и определено се оказват прави. Приходите на Uber само в Сан Франциско възлизат на 500 млн. долара на година.
Вижте още: 6 любопитни факта за мързела
Компаниите за бърза храна знаят, че клиентите не могат да устоят
Американците ядат много бърза храна. В крайна сметка става бързо, евтино е и спестява време в кухнята.
В резултат на това веригите за бързо хранен генерират огромни приходи. През 2014 г. приходите на McDonald's възлизат на 35.4 млрд. долара.
В любимите на хората вериги за бързо хранене има все повече здравословни неща, измежду които да избират, но като цяло само вредите на себе си и на портфейла си, ако постоянно се храните на такива места.
TaskRabbit знае, че хората ще си плащат за това някои друг да върши вместо тях лесни, но досадни неща
Това популярно приложение дава възможност някой друг да свърши вместо вас почти всяко нещо, което ви мързи да вършите - от почистването на дома ви до сглобяването на най-новите ви мебели от IKEA.
Потребители също така са наемали служители на TaskRabbits да сменят профилната им снимка във Facebook точно в полунощ или пък да им помогнат с това да намалят броя на хората, които следват в Twitter.
Инвеститорите вярват, че обгрижването на мързела на хората ще се отплати. Към юли 2015 г. TaskRabbit бе набрала 38 млн. долара финансиране.
Stitch Fix зарежда гардероба ви срещу съответната сума
Искате нови дрехи, без да ви се налага да ходите до някой магазин или да търсите онлайн?
Американците, които искат да се сдобият с нови дрехи, срещу допълнителна такса от 20 долара могат да ползват Stitch Fix, които избират артикули съгласно личните ви предпочитания и ви ги изпращат вкъщи.
Разбира се, клиентите не могат да се възползват от разпродажби и намаления, както когато пазаруват сами, но това е цената, която плащат за това удобство.