Китайската компания за електронна търговия Alibaba надскочи очакванията на анализаторите, след като вчера обяви, че приходите й през третото тримесечие са се увеличили с 54% на годишна база. Силните резултати се дължат най-вече на засиления фокус на компанията върху облачни услуги и дигитални медии, както и на подобрение в основния й бизнес, съобщава Reuters.

Приходите на кампанията през третото тримесечие са в размер на 53.2 милиарда юана (7.76 млрд. долара), което е над средната прогноза от 50.1 млрд. юана на група анализатори, анкетирани от Reuters. 87% от тези приходи са генерирани от бизнеса за електронна търговия на Alibaba, но усилията на компанията да намери допълнителни източници на приходи дават резултат.

Компанията съобщи, че приходите от нейния дигитален и развлекателен бизнес са скочили с 273%, до малко над 4 млрд. юана, а облачният бизнес се отчита с 115-процентно увеличение в това отношение.

Alibaba зарадва инвеститорите и като каза, че ще повиши своите очаквания за ръст по отношение на приходите през фискалната 2017 г. до 54%, от 48% досега.

Междувременно разпределяемата печалба на компанията се е повишила с 43%, до 2.57 млрд. долара, или 1 долар на акция.

Вчера акциите на Alibaba отбелязаха значително повишение, затваряйки сесията на Nasdaq с ръст от 3.07%. От началото на годината стойността на ценните книжа се е повишила с 15.5%.