Amazon представи нов бизнес AI чатбот - Q
Във вторник Amazon представи нов AI чатбот, наречен Q, който хората могат да използват на работното си място.
Продуктът, обявен на конференцията Amazon Web Services's Reinvent в Лас Вегас, представлява най-новото усилие на Amazon да предизвика Microsoft и Google в областта на софтуера за продуктивност, пише CNBC. Той се появява една година след като подкрепеният от Microsoft стартъп OpenAI пусна своя чатбот ChatGPT, който популяризира генеративния изкуствен интелект за създаване на текст, подобен на човешкия, в отговор на няколко реда указания от страна на потребителите.
Някои ръководители на компанията посочват, че Q е кръстен на едноименния герой от филмите за Джеймс Бонд, а други - на героя Q от "Стар Трек".
Вече е налична предварителна версия на Q, като някои от функциите на чатбота са достъпни безплатно. След като приключи периодът на предварителен преглед, нивото за бизнес потребители ще струва 20 долара на човек на месец. Версия с допълнителни функции за разработчици и ИТ специалисти пък ще струва 25 долара на човек на месец.
Copilot за Microsoft 365 и Duet AI за Google Workspace струват 30 долара на човек на месец.
Първоначално Q може да помогне на хората да разберат възможностите на AWS и да отстраняват различни проблеми. Те могат да разговарят с него в комуникационни приложения като Slack, както и в приложенията за редактиране на текст, заявява Адам Селипски, главен изпълнителен директор на AWS, на сцената на Reinvent. Чатботът ще се появи и в онлайн конзолата за управление на AWS. Не на последно място, Q може да предоставя цитати от документи в подкрепа на отговорите си в чата.
Инструментът може автоматично да прави промени в изходния код, така че разработчиците да имат по-малко работа, продължава Селипски и акцентира, че услугата ще може да се свързва с повече от 40 корпоративни системи. Благодарение на това Q може да участва в обсъждания на информация, която се съхранява в Microsoft 365, Dropbox, Salesforce и Zendesk, както и в услугата за съхранение на данни S3 на AWS.
"Q ще промени правилата на играта за клиентите на AWS, които разполагат с множество опции за услуги, често припокриващи се, за да се ориентират", пише Стивън Дикенс, вицепрезидент и ръководител на практика във Futurum Group, компания за проучвания в технологичната индустрия. "AWS не се поддаде на желанието да направи асистент с изкуствен интелект за всяка услуга в портфолиото си и в резултат на това очаквам Q да се наложи широко през следващите месеци както сред разработчиците, така и сред администраторите на облаци."
През годините Amazon е представила няколко приложения за крайни потребители. Компанията разработва инструменти за управление на вериги за доставки, електронна поща, криптирани съобщения, видеоразговори, обслужване на клиенти и маркетингови контакти. Нито едно от тях обаче не успява да стане истински хит. Голяма част от приходите, които AWS генерира, продължават да идват от основните ѝ изчислителни услуги и услугите за съхранение.