Българите вярват на телевизията, англичаните на мрежата

1683
Българите вярват на телевизията, англичаните на мрежата

Три четвърти от населението на България се доверява на препоръка от приятел при избор на продукт или услуга. На чутото и видяното по телевизията, и на телевизионната реклама вярват 40% от населението. Проучване показва, че третият най-влиятелен и достоверен канал за получаване на информация е интернет. Българите, които вярват на корпоративни сайтове, мнения на други потребители, спонсорирани линкове в търсачки, имейл и банер реклама са 29%.

Това показа проучване, което Synovate направи през миналата седмица, за поведението на интернет потребителите в България, по поръчка на e-Academy. Поръчителят е консултантска компания с държавен лиценз за център за професионално обучение и подготовка на кадри за интернет индустрията - маркетинг, реклама, ПР и др., информираха за Profit.bg от дружеството.

„Потребителите вече очакват да получават информация, където, когато и както поискат", казва Пламен Русев, председател на консултантската компания и основател на интерактивна агенция design.bg, „Свидетели сме на еднa особено важна промяна - промяната във формата на доверието. Хората вече вярват повече на мнение на непознати в интернет, отколкото на посланията, които отправят брандовете към тях".

Експертът също така коментира, че „традиционният маркетинг няма да спре да съществува, но потребителите получават все по-голям набор от инструменти, за да игнорират посланията му. Нужни са е-обучени специалисти, които да могат и знаят как да работят в новата комуникационна среда на мрежата".

Подобно на българите, англичаните също вярват на най-много на препоръка от приятели, като за Острова доверието към препоръките е цели 91%. Това показват резултатите от друго проучване, осъществено от Nielsen на Острова, където интернет рекламата изпревари по бюджети телевизионната.

Следващият най-достоверен източник на информация е интернет с 68% от доверието на потребителите.

Сходното проучване у нас показва, че информацията в печатните медии и рекламите в печатните медии си разделят по 15% от доверието на потребителите. На радио рекламата вярват 9 на сто от българите и само 1% на SMS рекламите. Според Пламен Русев неправилното и неподходящо ползване на мобилния канал - мобилна реклама и маркетинг и свеждането им до SMS кампании води до ниското доверие на българите. „Тепърва и в България, мобилните технологии и маркетинг ще се развият като един много силен и ефективен канал за брандовете, както за комуникация с публиките, така и за продажби" каза Русев.

E-Academy е международен образователен институт с правителствен лиценз за център за професионално обучение в областите маркетинг, реклама, ПР, е-бизнес и търговия в интернет. Компанията цели в краткосрочен план работа с фирми в посока подобряване на способностите и знанията на съществуващите човешки ресурси. Резултат от обучението е дигиталните решения да станат все по-успешна и интегрирана част от бизнес развитието на фирмата.

В проучването взеха участие 1 000 мъже и жени на възраст между 15 и 69 години в различни региони на България.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg