Близо 20 000 служители на Amazon са се заразили с COVID-19

© Pexels.com
Над 19 816 от служителите на Amazon в САЩ са се заразили с COVID-19 от март насам, обявиха от компанията.
Това се равнява на 1.44% от общо 1.37-те милиона служители на Amazon и подразделението й Whole Foods.
Amazon беше подложена на критики от страна на служители, трудови синдикати и политици, които обвиниха компанията, че излага на риск здравето на работниците си.
От гиганта в онлайн търговията обаче заявиха, че заболеваемостта в компанията е по-ниско от очакваното, пише BBC.
Amazon не затвори съоръженията си по време на пандемията, за да може да отговори на нарасналото търсене от страна на блокираните у дома потребители.
Продължаването на работата се оказа много доходоносно за компанията за електронна търговия и увеличи личното състояние на основателя Джеф Безос, който е най-богатият човек в света.
Продажбите на технологичния гигант скочиха с 40%, до 88.9 млрд. долара в трите месеца до юни, а тримесечната печалба в размер на 5.2 млрд. долара беше най-голямата в историята й.
Amazon планира да назначи нови 33 000 служителиАкциите на Amazon са добавили 77% от началото на 2020 г., като днес компанията се оценява на 1.6 трилиона долара.
В блогпост от Amazon твърдят, че ако заболеваемостта в компанията се равняваше на тази на населението като цяло, 33 952 служители са щели да се заразят с вируса.
От компанията казват, че са "въвели или промени над 150 процеса", раздали са над 100 млн. маски за лице и измерват постоянно температурата на служителите в съоръженията си по света.
Компанията също така е въвела мерки за социално дистанциране и допълнително почистване, което се случва на около 90 минути във всеки обект.
От Amazon призоваха и други компании да обявят публично данните си за COVID-19.
"Информацията би имала по-голяма значимост, ако имаше подобни данни и от други големи работодатели, с които да бъде сравнена," казват от Amazon.
Българският бизнес
- Ето ги почивните дни през 2021 г.
- Стартира първият в България фонд за инвестиции в злато
- Димитрис Лиупис, VIVACOM: Ролята на телекомуникациите тепърва ще нараства