Ferrari NV завиши таргета за печалбата си през 2017 г. след като представените лимитирани серии суперавтомобили, сред които и показаният през миналата седмица състезателен модел FXX K Evo, помогнаха на италианската компания да изпълни две години пресрочно своя дългогодишна цел.

Оперативната печалба на Ferrari за 2017 г. ще възлезе на около 1 млрд. евро, обявиха днес от базираната в Маранело компания. Това е с 14% повече от 2016 г. Оперативната печалба за третото тримесечие е скочила с над 13% до 266 млн. евро.

Главният изпълнителен директор Серджо Маркионе постави таргет от 1 млрд. евро за оперативната печалба, още откакто смени Лука Кордеро Ди Монтедземоло начело на Ferrari през 2014 г. Достигането на целта преди 2019 г. дава възможност на 65-годишният Маркионе да задейства последния си бизнес план за производителя на суперавтомобили преди да се оттегли. Новата петгодишна стратегия, която ще бъде представена в началото на 2018 г., се очаква да включва разширяване на дейността в два нови сегмента, сред които и този на SUV-тата, с цел привличането на повече клиенти с не толкова екстремни модели.

Ferrari обаче няма да изостави най-верните си почитатели и ще продължи да пуска специални модели като представения през миналата година LaFerrari Aperta или FXX K Evo.

По-рано днес акциите на Ferrari поевтиняваха с около 1.4% до 102.40 евро на борсата в Милано. Цената на книжата обаче е нараснала с 85% от началото на годината, което й отрежда пазарна капитализация в размер на 19.5 млрд. евро.

Ferrari вече очерта плановете си да представи по-скъпи и ограничени модели през тази година, за да отпразнува своята 70-та годишнина. Моделът FXX-K Evo ще бъде произведен в изключително ограничен брой и ще бъде предназначен само за състезания.

Оперативната печалба на Ferrari скочи от 634 млн. евро през 2013 г., последната пълна година под управлението на Монтедземоло, до 880 млн. евро през 2016 г. Бизнес планът до 2022 г. може да включва удвояване на оперативната печалба, заявиха източници близки до компанията през август. Автопроизводителят прогнозира печалба в размер на 950 млн. евро за годината.

SUV моделите няма да имат дял в печалбата на Ferrari още известно време. Компанията ще има нужда от около 2.5 години, за да вземе окончателно решение за тяхното производство, което ще бъде ограничено, за да бъде запазена ексклузивността на марката, заяви Маркионе през октомври.