Gucci отваря нова глава и поверява управлението си в ръцете на французин
Gucci придобива нов облик.
Собственикът на марката – френската компания майка Kering обяви, че главният изпълнителен директор Марко Бизари се оттегля от поста, а управляващият директор на френската група Жан-Франсоа Палус поема ръководството на марката в Милано за преходен период, съобщи Reuters.
Рокадата на върха е част от реорганизацията на Kering, целяща да завладее по-голяма част от процъфтяващия световен пазар на луксозни стоки, допълва CNN.
Марко Бизари, който е начело на компанията от 2015 г., ще се оттегли официално от Gucci на 23 септември.
Под неговото ръководство приходите на Gucci нарастват повече от два пъти между 2015 и 2019 г., а популярността на марката в Instagram - най-популярната медийна платформа за мода, също процъфтяваха. Пандемията сложи край на годините на рязък растеж, отбелязват от Fortune.
Kering, която притежава и модните къщи Yves Saint Laurent и Balenciaga, заяви, че Палус е "натоварен със задачата да укрепи екипите и операциите на Gucci" в опит да възстанови "влиянието и динамиката" на италианската марка.
Франсоа-Анри Пино, председател и главен изпълнителен директор на Kering, добави, че Палус ще "съсредоточи енергията си върху това да приведе най-големия ни актив в най-добра форма".
На Gucci се падат малко над половината от приходите на Kering за миналата година в размер на 20 млрд. евро.
Акциите на компанията се повишиха след съобщението за новото ръководство, което включва и нови назначения на ръководни длъжности в отдела за развитие на марката и оперативните и финансовите функции на компанията.
"Изграждаме по-стабилна организация, за да можем напълно да се възползваме от растежа на световния пазар на луксозни стоки", заяви Пино.
Промените не са "голям взрив, а логична еволюция", заяви пред Fortune анализаторът на Citigroup Томас Шове. Те ще подобрят вземането на решения и ще покажат решимост за трансформиране на Gucci, добави той.
Акциите на луксозните компании са в подем тази година, тъй като дизайнерските марки отчитат високи печалби, отчасти заради отварянето на китайската икономика след поредицата локдауни и ограничения през пандемията.
Gucci вече предприе стъпки за преструктуриране на управлението в Китай, след като назначи Лоран Катала за ръководител на модните операции на марката там. Но Kering заяви, че големите промени няма как да станат "за една нощ".
Акциите на LVMH – най-ценната компания в Европа по пазарна капитализация, са нараснали с 26% от началото на 2023 г., докато акциите на Hermès International и Christian Dior са скочили съответно с 30% и 17%.
Същевременно акциите на Kering са поскъпнали с близо 11% за същия период, което е много по-близо до средното увеличение на цените от 8,4% за всички компании в бенчмарковия индекс Stoxx Europe 600, допълва CNN.