Емблематичният лондонски универсален магазин Harrods ще отвори нов частен клуб в Шанхай, първият по рода си извън Обединеното кралство, в опит да се възползва от устойчивото търсене от свръхбогатите китайци на фона на забавящото се възстановяване на потреблението, съобщава Bloomberg.

Новият клуб, наречен The Residence, ще отвори врати в края на тази година на втория етаж на Cha House, централна сграда в Шанхай, където вече има чайна и бар на Harrods, отворени за обществеността. Първият ресторант на британския готвач Гордън Рамзи в китайската финансова и търговска столица ще се помещава в клуба, където годишните такси за членство ще започват от 150 000 юана (21 000 долара).

Членовете на Residence ще могат да колекционират редки бутилки алкохол чрез партньорството на Harrods с водещата шотландска уиски компания Edrington Group и ще имат достъп до глобалните консиерж услуги на магазина. Клубът ще приеме 250 души за начало.

Треска за лукс: Бутиците очакват по-малко, но по-богати клиенти от КитайМарките и инвеститорите се борят да си върнат всеки китайски потребител

Китайските клиенти са допринесли с 16% от продажбите на Harrods миналата година, казwа Майкъл Уорд, управляващ директор на Harrods в интервю за Bloomberg. Китайските купувачи на луксозни стоки, пребивавали предимно в чужбина преди Covid, започнаха да пазаруват в страната след пандемията, тъй като гамата от местни предложения расте, а цените по света се покачват - което възпрепятства ентусиазма им да напуснат дома.

„Винаги сме знаели, че пазаруването в Китай ще се върне“, казва Уорд. „Искаме да имаме база, тъй като имаме наистина страхотни клиенти в Китай.“

Китайските потребители са сред най-влиятелните в света, като представляват около една пета от глобалния луксозен пазар на стойност 325,4 милиарда долара, според оценки на PwC.

Пазарът на луксозни стоки е във възход, но само за най-богатите клиентиТова са изводите в новия доклад на консултантската компания Bain & company

Водещите световни марки разширяват присъствието си в континенталната част, сред които LVMH, Hermes и онлайн търговецът на луксозни стоки Mytheresa, който създаде първия си азиатски офис в Шанхай миналото лято.

Проекти като The Residence разчитат богатите китайци да продължат да харчат въпреки нарастващата икономическа несигурност в Китай, тъй като възстановяването след Covid губи инерция, а младежката безработица нараства.

Слаб растеж за икономиката на Китай през второто тримесечие на 2023 г.Повече от една пета от китайците на възраст от 16 до 24 години са без работа

Икономиката на Китай е нараснала по-бавно от очакваното през второто тримесечие на 2023 г., показаха данни, публикувани от Националното статистическо бюро в понеделник, с тревожни признаци за забавяне на потребителските разходи и продължаващи проблеми на пазара на имоти, които предизвикват призиви за повече правителствена подкрепа.