През третото тримесечие Huawei е най-бързо растящият производител на смартфони в Китай, след като по-рано компанията представи смартфон с изненадващо усъвършенстван чип в него.

Този ръст, пише CNBC, изстрелва Huawei отново на една ръка разстояние от петте най-големи производители на смартфони по пазарен дял в Китай.

Продажбите на смартфони на китайския технологичен гигант в Китай нарастват с 37% на годишна база, според доклад на Counterpoint Research, публикуван в четвъртък. През тримесечието пазарният му дял е 12,9%, в сравнение с 9,1% през същия период на миналата година.

Продажбите на Honor, най-големият производител на смартфони по пазарен дял, са се увеличили само с 3% на годишна база. Vivo, Oppo и Apple отбелязват двуцифрен спад, според данните на Counterpoint Research.

Huawei детронира iPhone в КитайСлабото търсене в Китай се очаква да доведе до по-ниски от очакваните глобални доставки на iPhone 15 през 2023


Huawei, някога най-големият производител на смартфони в света, видя как пазарният му дял и бизнесът му се сриват, след като редица санкции на САЩ, които започнаха през 2019 г., отрязаха компанията от ключови технологии, по-специално от полупроводници. Гигантът със седалище в Шънджън проектира свои собствени чипове, под търговската марка Kirin, които бяха произвеждани от тайванската компания TSMC. Но правилата на САЩ възпрепятстваха това партньорство, като по този начин отрязаха достъпа до Huawei до технологии, необходими за 5G, или мобилния интернет от следващо поколение. В резултат на това телефоните на Huawei загубиха своята популярност сред потребителите.

Огромен удар

Но през септември Huawei пусна в Китай нов телефон, наречен Mate 60 Pro, оборудван с усъвършенстван 7-нанометров чип и 5G свързаност - технология, която американските санкции целяха да ограничат за китайския гигант.

Това предизвика голям интерес сред китайските потребители. През първите шест седмици от пускането на телефона на пазара Huawei е продала 1,6 млн. бройки, съобщава Counterpoint Research, което помага за растежа на компанията.

"Той направи огромен фурор на пазара, като допринесе значително за ръста на продажбите на смартфони на Huawei" през третото тримесечие, заявява Иван Лам, старши анализатор в Counterpoint Research.

Известно време Huawei беше единственият реален претендент на Apple във високия сегмент на пазара на смартфони в Китай. Нейното завръщане може да постави нови предизвикателства пред американският технологичен гигант, коментират анализатори пред CNBC, като добавят, че ако новият чип на Huawei бъде поставен в някои телефони от среден и по-нисък клас, компанията може да отнеме пазарен дял от други играчи и да се върне в челната петица.

Китайска компания показа сгъваем смартфон, който може да носите като чантаДисплеят на устройството може да се персонализира, за да изглежда, че носите различни чанти


"Ако в бъдеще Huawei разшири обхвата на новия чипсет Kirin в портфолиото си от нисък до среден клас, компанията има потенциала да наруши динамиката на конкуренцията между водещите производители", заявява Лукас Жонг, анализатор в Canalys.

Иначе китайският пазар на смартфони е намалял с 14% на годишна база по отношение на доставките през 2022 г., сочат още данните на Canalys, тъй като строгият контрол във връзка с пандемията, сваля сериозно потребителските разходи.

Според анализаторската агенция доставките на смартфони за третото тримесечие на тази година са спаднали с 5% на годишна база в Китай, което потенциално е сигнал, че най-лошото е отминало.

"Пазарът е достигнал дъното си през 2023 г. и се очаква постепенно възстановяване на търсенето", казват от Canalys.

Xiaomi създава собствена операционна система

Междувременно, късно в четвъртък китайският производител на смартфони и уреди Xiaomi обяви нова операционна система, което отразява стремежа на компанията да развие своята екосистема с предстоящото пускане на собствен електромобил.

Как Apple създаде първия си Компанията успява да намали емисиите, свързани с един часовник, от 36,7 кг на 8,1 кг. Достатъчно ли е това?


Акциите на Xiaomi поскъпват с повече от 1% в търговията в Хонконг в петък сутринта, надграждайки ръста от над 20% за годината досега.

Новата система, наречена HyperOS, ще достигне до потребителите на 31 октомври, когато в Китай ще започнат продажбите на най-новите телефони, носими устройства и телевизори на Xiaomi.

"Системата бележи ключова стъпка напред в стратегическата визия на Xiaomi за предоставяне на интелигентната екосистема "Човек - автомобил - дом", се казва в съобщение на компанията.

Главният изпълнителен директор и основател Лей Джун заявява в китайските социални медии в сряда, че Xiaomi ще пусне своя автомобил през първата половина на следващата година.

Технологичните компании отдавна се стремят да изградят лоялност на клиентите с операционни системи, като например iOS на Apple и Android на Google.

Китайският телекомуникационен гигант Huawei също разработи своя собствена операционна система, наречена HarmonyOS, в опит да замени Android. Компанията произвежда собствени смартфони, лаптопи, таблети и телевизори, като същевременно продава софтуера за електрически автомобили, произвеждани от партньори.

HMD Global започва производство на смартфони Nokia в ЕвропаКомпанията, държаща лиценза за бранда, става първият голям производител на Стария континент


В края на септември Huawei заявява, че операционната ѝ система е надхвърлила 60 милиона потребители.

Китайската компания за електрически автомобили Nio тази есен също пусна свой смартфон, базиран на Android, но адаптиран за по-добра интеграция с нейните автомобили.

Xiaomi пък досега се прослави с достъпните си смартфони и потребителския интерфейс MIUI, базиран на Android с отворен код. Компанията заявява, че ядрото на новата ѝ система HyperOS е "формирано от Linux и самостоятелно разработената от Xiaomi система Xiaomi Vela". Единственото споменаване на Android в прессъобщението е, че HyperOS позволява "по-стабилна честота на кадрите и по-ниска консумация на енергия" в сравнение с масовата версия на Android.

Xiaomi също така изтъква скоростта на обработка и сигурността на HyperOS и изброява редица начини, по които смартфонът, автомобилът и лаптопът могат лесно да споделят съдържание и да имат достъп до камерите си в новата система.

През последните години Xiaomi разраства бизнеса си с уреди и потребителска електроника, като през второто тримесечие той генерира около 22% от общите приходи, в сравнение с малко под 37% за смартфоните.