Нови правила за мобилните приложения в Китай, нови проблеми за Apple
Китайският регулатор на киберпространството публикува в сряда имената на първата партида магазини за мобилни приложения, които са подали подробна информация за дейността си на регулаторните органи, пише Reuters.
С това той сигнализира, че е започнал да прилага нови правила, които разширяват надзора му върху мобилните приложения.
По данни на Администрацията за киберпространство на Китай (CAC) общо 26 магазина, управлявани от компании, сред които Tencent, Huawei, Ant Group, Baidu, Xiaomi и Samsung, вече са подали нужните документи.
App Store на Apple обаче не е сред магазините за приложения в списъка, като от компанията все още не са отговорили на искане за коментар от страна на информационната агенция.
През последните няколко години Пекин разширява надзора върху използването на смартфони и мобилни приложения. Страната вече изисква от магазините за мобилни приложения и от самите мобилни приложения да представят на правителството подробна информация за дейността си.
Тези правила предизвикват недоумение в индустрията, тъй като се очаква стартирането на приложения във втората по големина икономика в света да стане много трудно. Едновременно с това може да се наложи много вече съществуващи да бъдат свалени.
Стремежът на Пекин да засили контрола върху приложенията стана актуален, когато през юни миналата година CAC издаде ново правило, изискващо от магазините за приложения да представят бизнес данни, и заяви, че ще ги държи отговорни, ако в техните продукти има незаконно съдържание.
През август тази година Министерството на промишлеността и информационните технологии на азиатската страна публикува ново известие, в което се изисква мобилните приложения да попълнят документи до края на март.
По-рано този месец Reuters съобщава, че магазините за приложения, управлявани от компании като Tencent и Huawei, са започнали да изискват от разработчиците, ползващи техните платформи, да отговарят на новите правила.
Apple обаче все още не е разкрила как нейният App Store в Китай ще се съобрази с новите правила. Според експерти спазването на правилата от страна на технологичния гигант може да доведе до премахването на десетки хиляди приложения.