Инвентарът от Yeezy носи 350 млн. на Adidas през третото тримесечие
Германският гигант в производството на спортни облекла Adidas AG реализира значителни продажби на стойност 350 млн. евро (374 млн. долара) от линията си обувки Yeezy през третото тримесечие. Този финансов резултат бележи значително развитие за компанията, която се опитва да се освободи от инвентара след прекратяването на партньорството си с рапъра Кание Уест, известен вече като Yе.
Краят на колаборацията дойде през октомври 2022 г., след като рапърът направи серия от обидни и антисемитски изказвания в социалните медии. След тази промяна Adidas предприе мисията да се освободи от оставащите запаси от маратонки Yeezy, подчертавайки ангажимента си да дистанцира марката от противоречивия образ на рапъра.
Adidas отчита и 2% увеличение от продажби на останалите си продукти през същото тримесечие. Ръстът до голяма степен се дължи на силното представяне на класически маратонки като Samba и Gazelle, търсени от търговците на дребно в цял свят, посочва Reuters.
В началото на търговската година на Франкфуртската фондова борса, акциите на Adidas се сблъскаха с лек спад, понижавайки се с около 1,5%. Независимо от това стойността на акциите на компанията отбелязва увеличение от 33% от началото на 2023 г. до сега, което я отличава от нейния конкурент Puma SE, отбелязващ спад от 1% през същия период.
Бьорн Гулден, главен изпълнителен директор на Adidas, казва в доклад, публикуван на официалния уебсайт на компанията: "Настоящите ни резултати не са достатъчно добри, но ние от самото начало казахме, че ни е необходимо време, за да издигнем тази фантастична марка и компания отново там, където ѝ е мястото: На върха като най-добрата спортна марка в света."
По отношение на продуктите Yeezy, Adidas успешно събира приблизително 750 млн. евро от продажби на две линии от май насам. Компанията изчислява в докладите си, качени на уебсайта ѝ, че потенциалното отписване на оставащите запаси от Yeezy се равнява на около 300 млн. евро.
Adidas няма да продава повече от запасите си от обувки Yeezy през тази година и ще направи оценка на пазара през следващите няколко месеца, преди да реши дали да продава повече през 2024 г. споделя Гулден пред Reuters.